דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים חדשים 737 – להשתחרר ממעגל הסבל

חיים חדשים 737 – להשתחרר ממעגל הסבל

הסבל הוא יסוד החיים, הוא מגיע כתוצאה מחסרונות שונים שמתחלפים כל הזמן ובלעדיהם האדם סובל, מאידך, ביסוד הבריאה נמצא האור ובו כלום לא חסר. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "להשתחרר ממעגל הסבל".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

הסבל הוא יסוד החיים, הוא מגיע כתוצאה מחסרונות שונים שמתחלפים כל הזמן ובלעדיהם האדם סובל, מאידך, ביסוד הבריאה נמצא האור ובו כלום לא חסר. מטרת התפתחותו של האדם היא להביאו לשאלה ״מה הטעם בחייו״ ולגילוי המילוי המושלם והנצחי. לאחר הרבה ריצות, האדם מתעייף מ"לרדוף" אחרי מילויים חולפים ומתעורר בו רצון להבין את שורש חייו ואת תכלית הקיום. בעצם כל סבל בחייו מגיע כדי לקדם אותו לשאלה: ״בשביל מה אני חי?״

אל חכמת הקבלה מגיעים אנשים ששואלים על מהות החיים, לעתים סבל נובע מאובדן. הקבלה מלמדת אותנו שחיינו כאן הם בסה"כ פן קצר בקיומנו הנצחי וההבנה שאנו כל הזמן בהתפתחות לעבר האינסוף נותנת לאדם מבט חדש על החיים. מטרת העל היא להגיע למילוי אינסופי ונצחי באור, מגיעים לכך ע"י מימוש הכלל ״ואהבת לרעך כמוך״.

״ואהבת לרעך כמוך״ זאת הפעולה שמסבירה לנו כיצד להתקשר זה עם זה לנשמה אחת. חכמת הקבלה מלמדת אותנו שמנהלים אותנו דחפים מולדים והשפעות סביבתיות, ואין לנו בחירה.

אם ברצוננו לקבל שליטה על חיינו עלינו לבנות חברה מיוחדת שתקרב אלינו את ״האור העליון״ והוא יחבר בינינו בקשר של ״ואהבת לרעך כמוך״ וימלא אותנו בשפע עליון ובאושר. בתוך קבוצה מיוחדת כזו הסבל ייעלם והשאיפה תהיה רק איך להתעלות יותר אל הנצח.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 736 – מקור הסבל שלנו
חיים חדשים 735 – ברכות והקשר לבורא
חיים חדשים 734 – מדוע מברכים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest