דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 723 – השואה בראי הקבלה

חיים חדשים 723 – השואה בראי הקבלה

מדוע הופנתה שנאת הנאצים דווקא כלפי היהודים, מה עלינו ללמוד מהאנטישמיות הגוברת כיום וכיצד מסבירה חכמת הקבלה את חובתו של עם ישראל כלפי העולם? (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "השואה בראי הקבלה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

עם ישראל צריך להביא לעולם את שיטת התיקון, כאור לגויים, אם הוא לא עושה זאת אז מגיע כוח הרע. אם הוא לא מחבר את העולם בטוב, באהבה, אז כוח הרע מחייב אותו להתחבר כפי שעשו הנאצים בתקופת השואה. הנאצים תקפו אותנו מתוך מלחמה אידיאולוגית, הם רצו להרוס את שליטתנו הרוחנית. מכיוון שהתרשלנו ולא שמענו למקובלים שקראו להתחיל בתיקון העולם, הבאנו עלינו "מכה".

בזמן הייסורים והמכות, כשהאדם לא מרגיש שום יכולת להתגבר על מה שקורה, נותרת לו רק הכנעה עצמית, הוא מקבל את מה שקורה ודווקא מתוך כך מתעוררת בו נקודת אמת, רוח האדם. רבי עקיבא ניצל מטביעה בים בזכות ההכנעה העצמית, כשהוא תפס קרש וכל פעם שבא גל הוריד את ראשו. לאחר המכה רוח האדם נשמרת כדי לאפשר לו להתאושש ולהביא עצמו לתיקון, לכן פחות חשוב לדבר על מה שהיה וחשוב יותר להבין איך למנוע מכה נוספת. הטבע דורש שכל בני האדם יהפכו לאגודה אחת, כ״אדם הראשון״, לכן כדי למנוע "מכה" נוספת עלינו לעבוד על חיבור בינינו ובכך נחבר את כל העולם. שיטת החיבור נמצאת אצלנו, עם ישראל, זו חכמת הקבלה. הנאציזם אינו תופעה גרמנית, אלא שלב נוסף בהתפתחות החברה אחרי הסוציאליזם, והוא עלול להתפתח גם באירופה כולה ובארה"ב. העולם כולו עלול להתאחד נגדנו בגלל שבנו תלוי עתידו הטוב, אנחנו קיבלנו את התורה, את חכמת הקבלה, שיטת תיקון הטבע האנושי מרע לטוב.

לצערנו בינתיים עם ישראל חי לפי ערכים שאינם מתאימים לשורשו הרוחני. העובדה שהיום יש לנו מדינה איננה יכולה למנוע "מכה" נוספת כי העולם כולו עלול להתאחד נגדנו, לכן הפיתרון היחיד הוא לעבוד על החיבור בינינו. יום השואה הוא זמן לחשבון נפש.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 724 – יום השואה
חיים חדשים 720 – קריעת ים סוף
חיים חדשים 719 – משה וכוח האמונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest