דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / חוקים הנובעים מהתורה

חוקים הנובעים מהתורה

"ולקח אלעזר הכהן מדמה באצבעו והזה אל נכח פני אהל מועד מדמה שבע פעמים: ושרף את הפרה לעיניו את ערה ואת בשרה ואת דמה על פרשה ישרף" (חקת, י"ט, ד'-ה').

כל מה שמדובר עליו בתורה ונראה לנו כמחזה ברברי, מתרחש במדרגות רוחניות ולא בעולם הגשמי. התורה מתארת במונחים גשמיים את מה שמתרחש בתכונות שלנו, בתוכנו ובינינו. קשה מאוד להביע את שפת הרְגשות במילים של העולם שלנו, כי קיימות המון פרשנויות על התורה, אבל הן לא נותנות את התמונה הנכונה. הפרשנויות הללו בתורן זקוקות לפרשנויות, מאחר והמקובלים הגדולים שהשיגו את העולמות הרוחניים, תיארו את הפעולות הרוחניות כאילו שזה קורה בעולם שלנו. בעיקרון, מדובר על כך שכל אדם צריך למצוא בתוכו את נקודת ה"כהן" ולקבוע כיצד אפשר בצורה נכונה לתקן בעזרתה את השילוב של בינה (תכונת ההשפעה) ומלכות (תכונת הקבלה).

התורה כתובה עבור כל אחד מאיתנו. כוהנים, לוויים, ישראל נמצאים באדם אחד, והוא צריך לבצע את הפעולות הללו בכל מיני מדרגות של התעלות רוחנית. יוצא כך: אני מוצא בתוכי את הכוהן, תכונה שמקושרת ישירות עם כוח ההשפעה והאהבה. מוציא מתוך הרצונות הפנימיים שלי את "הפרה האדומה", אותה אני צריך לשחוט ולפשוט את עורה, כלומר לקחת ממנה את הרצונות הלא-מתוקנים ביותר שנקראים "דם", ולהתיז על אוהל מועד שזה כלי בו אני מקבל את הגילוי של הבורא. הפרה מסמלת את החיבור בין הבינה והמלכות

שאלה: למה צריך להתיז על אוהל מועד דם שבע פעמים?

תשובתי: מפני שאלו הן שבע הספירות: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. מכאן נובע כל מה שמתחלק בעולם שלנו לשבע, למשל שבעה ימות השבוע. כמו כן יש גם חלוקה לשישים, למשל 60 דקות או שניות. גם זה בא מהתורה, מאחר וזעיר אנפין כולל בתוכו שש ספירות (חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד), שכל אחת מהן מורכבת מעשר מדרגות. שש כפול עשר, שווה שישים. ולכן שישים פעולות בתוך זעיר אנפין, שווים להשפעה אחת על המלכותחוץ מזה, בעולם הגשמי מקובלת חלוקה ל-12, שזה נובע מהמושג 12 שבטים. אלה ארבע דרגות (חכמה, בינה, זעיר אנפין, מלכות), שבכל אחת מהן יש שלושה קווים. באופן כזה, כל החלוקות העיקריות שאופייניות לעולם שלנו, נובעות מהתורה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 10.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest