דף הבית / אהבה / זוגיות / התבגרות של גברים

התבגרות של גברים

הערה: מדענים בריטים ערכו סדרה של ניסויים כדי לברר באיזה גיל גברים ונשים מתחילים להתבגר באמת. הם סבורים שההתבגרות מתרחשת כאשר בני אדם מוכנים לקחת אחריות על מעשיהם ועל קרוביהם. על פי המחקרים, גברים מתבגרים רק לקראת גיל 40 ואילו נשים מתבגרות לקראת גיל 32.

תגובתי: בילדותי, כשהסתכלתי על בנות כיתתי, התפלאתי עד כמה מוקדם הן מתבגרות בחשיבתן ובהשקפת חייהן, הרגשתי שאני עוד רחוק מהן. היה לי מעניין מאוד להתבונן בהבדל העצום שקיים בין בנים ובנות. בנות מתייחסות לחיים כמו נשים קטנות, ואילו הבנים מתעניינים רק בכדורגל, כדורעף וכדומה. התפתחותם של הגברים מתרחשת הרבה יותר מאוחר, אם זה בכלל קורה.

היום קשה לאישה למצוא לעצמה בן זוג ולהתחתן עם אדם שיספק לה תחושה של תמיכה. היא רוצה לצידה גבר שייתן לה תחושה של תמיכה פסיכולוגית יותר מאשר פיזית, מפני שבעולם המודרני אישה בהחלט יכולה לספק לעצמה הכול מבחינה חומרית, אבל תמיכה פסיכולוגית פשוט הכרחית עבורה. למרבה הצער, גברים לא מקבלים חינוך מתאים לזה.

שאלה: למה התבגרות הגברים בימינו כל כך בנסיגה?

תשובתי: מכיוון שאנחנו חיים זמן רב יותר, חיינו לא מחייבים אותנו להתבגר. גבר יכול להישאר כל חייו בבית הוריו, לעבוד בעבודה כלשהי להביא משכורת ולחיות בראש שקט. יש לו הכול מן המוכן, מכשירי חשמל ואוכל כמעט מוכן, ויותר מזה הוא לא צריך להשיג דבר. לכן איני חושב שגיל 40 מבחינתו של גבר זה הגבול שבו הוא כבר הופך לגבר. אני רואה שהיום גם בגיל 50-60 גברים הם עדיין ילדים, הם לא רוצים דבר, לא לקחת על עצמם אחריות, לא להעמיס על עצמם קשיים ולא לעבוד למען המשפחה. אישה מוכנה לקחת אחריות על עצמה למען המשפחה והילדים, ואילו גבר אפילו למען זה לא מוכן.

עלינו לחנך את האדם כך שיהיה אדם רוחני, כדי שהוא יבין שיש לו מטרה עליונה ולמען זה עליו ליצור סביבו סביבה מסוימת. עליו להבין לשם מה הוא קיים וכיצד לבנות את עצמו. אם נתחיל לחנך אותו בצורה כזאת, אז הוא יתחיל להתבגר בגיל 15-20, ולקראת גיל 20 הוא כבר יהיה גבר מעוצב.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 5.12.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest