דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השגה רוחנית ותובנה של מדענים

השגה רוחנית ותובנה של מדענים

שאלה: במה נבדלת ההשגה הרוחנית מכל שאר הגילויים, התובנות וההארות, גילויים של מדענים ופילוסופים?

תשובתי: השגה רוחנית מתרחשת בתכונת ההשפעה והאהבה, ביציאה מעצמך, בעלייה מעל עצמך. זה לא קיים אצל אדם בעולם שלנו, ככל שיהיה חדור השראה. רוחניות, זו תכונת השפעה מחוץ לכל קשר עם עצמך, ללא תלות או קשר לתוצאות עבור עצמך. זו תכונה, שמגיעה מלמעלה מהכוח העליון שבטבע, האדם צריך לרכוש אותה. היא לא נמצאת  באף אדם, פרט לאלה שלומדים ועוסקים בחכמת הקבלה לפי שיטה מדויקת, שמגיעה מאדם.

שאלה: האם בהיסטוריה העולמית היו הרבה אנשים כאלה?

תשובתי: מאדם ועד ימינו, היו מיליונים. הרי עוד בבבל הלכו עשרות אלפי בני אדם אחרי אברהם. לאחר מכן הודות לעבודה רוחנית מעשית, הם הפכו לְמה שנקרא עם ישראל ובהמשך התפזרו בעולם. כלומר, בזמן קיומם של בתי המקדש, מאות אלפים נמצאו בהשגה רוחנית. בזמן ההוא זה היה עם גדול, שהיה בהרגשת העולם העליון במשך דורות רבים. לאחר חורבן בתי המקדש החלה ירידת הדורות. באלף הראשון לספירה נשארו בהשגה רוחנית כמה אלפי בני אדם, באלף השני לספירה, נשארו הרבה פחות, ובימינו מדובר כבר באנשים בודדים, ולא ידוע היכן הם ומי הם.

אנחנו אלה שמחדשים את הדרך למעלה וזו כבר תנועה עולמית. בעיקרון, היא תמיד הייתה עולמית, מפני שלפי מוצא גנטי, היהודים הם לא עָם, אלא קבוצת בבלים שהתאחדה הודות לאידיאולוגיה רוחנית. לכן, אין בה משהו שהיה מנוגד לאף עָם. עם זאת יש לציין, שבמשך כל ההיסטוריה שלנו מבבל והלאה, הצטרפו לעם ישראל כמות גדולה מאוד של בני אדם, כדי להגיע להרגשת העולם העליון. בקרבם היו המון מקובלים קדמונים, בעלי תלמוד, שהיו יוצאי יוון, רומא ויתר העמים שהקיפו את ישראל העתיקה: אונקלוס, רבי עקיבא ומאורות בולטים אחרים, שלא לדבר כבר על אחרים.

מתוך שיעור וירטואלי, 20.11.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest