דף הבית / יחסים / הפכנו לכעוסים יותר

הפכנו לכעוסים יותר

הערה: במהלך שבע השנים האחרונות נרצחו 44 ילדים במשפחות שונות ומסיבות שונות בישראל. הפכנו להיות בני אדם כעוסים יותר ובשל כך מעוררים טרגדיות. מדענים מדברים על התפרצויות בלתי נשלטות של תוקפנות ואלימות בקרב הורים. ברגע של משבר, אדם יכול לבצע מעשה נורא שלגמרי לא רצה ולא תכנן. הוא לא יודע לאן מצב כזה יוביל, אבל קורה שהוא מבצע פעולה אחת, ואחר כך כבר לא יכול לעצור את עצמו.

תגובתי: אם ההורים מתפרצים על ילדים עד לכדי רצח ממש, זה אומר שהדבר טמון בטבע האנושי. עלינו לווסת את האגו שלנו, הרי אין בכוחנו לנהל אותו. אין לנו מערכות הגנה מפניו. הוא שולט עלינו ולא אנחנו עליו. זו הסיבה, למה בדחף של תשוקה, אדם יכול לגרום נזק אפילו לילד שלו.

ביחסים אנושיים לא יכול להיות הכול טוב וחלק. ההתפתחות שלנו אינה זורמת בקו ישר, אלא בדומה לדופק, עם עליות וירידות. אבל, ההבדלים צריכים להיות נשלטים, אסור לתת לשום דבר לצאת מכלל שליטה. לשם כך, צריך מראש ללמד באמצעות הסברה, באיזה אופן אפשר לא רק להטעין זה את זה בחיוביות, אלא גם כיצד לפרוק מתחים. למשל, זוג נשוי קובע במשותף להקדיש ערב מסוים לטענות הדדיות. הם לא נותנים חופש לרגשות, אבל מעוררים במתכוון בתוכם רגשות שליליים אפילו כאלה שיכול להיות שאינם. אחר כך, ברגע מסוים מצלצל שעון מעורר והתרגיל מסתיים.

ודאי, שישנם גם תרגילים אחרים, כאשר בני הזוג מדגימים בכוונה נכונות לוותר זה לזה: "אתה רוצה את זה? אני אעשה את זה למענך".

אפשר לקרוא באופן מפורט יותר, כיצד לכסות בציפוי, עוגה רב שכבתית של יחסים משפחתיים במאמר:

ערימת זבל מצופה בשוקולד

הרגלים נחוצים, כולל אלה שעוזרים לעצור בזמן.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.3.2018

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest