דף הבית / קבלה ומדע / העולם העליון הוא עולם של מידע

העולם העליון הוא עולם של מידע

שאלה: בפיזיקה המודרנית, חוק שימור המידע הופך לחוק הבסיסי ביותר. אם בעבר החוק לשימור המאסה, האנרגיה, נחשב לעיקרי, אז היום זה חוק שימור המידע. הפיזיקה ככלל, מגדירה מידע כגודל שנמצא ביחס הפוך לאנטרופיה, כלומר לכאוס. איך הנשמה/התודעה קשורה למידע הזה?

תשובתי: המידע זו השגה ברורה של קשרים בין חלקי אותו העולם שאנחנו מגלים בחכמת הקבלה. התפיסה של רשת הכוחות, התלות שלהם, הקשרים ההדדיים בין האובייקטים ברשת הזאת ובקשרים שלה, זהו המידע. מה גם שזה מכויל כל הזמן, משתנה, נשפך ממקום למקום כמו ים, בין כל החלקיקים של דרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר של הטבע. המידע נמצא בכל נקודה של רשת הכוחות, בכל הדרגות שפירטנו. הוא שואף למלא על ידי עצמו את כל הנפח, כלומר להפוך לא לרשת, אלא לכדור, לספירה, וכשהוא מגיע לנפח המלא שלו, אז הנברא מגיע לשלמות. למעשה, מידע מוחלט, זה מה שאנחנו מכנים "הבורא". כל מה שקיים מעבר לזה, מלבד המידע, זו רשת של קשרים הדדיים בין הנבראים שמאפשרת לגלות עבורנו מידע שממלא את הנפח הזה. המידע עצמו קיים מלכתחילה בנפח מלא, ומתגלה רק ביחס אלינו. הוא מושג על ידינו במידת הרחבת התודעה שלנו, שמאפשרת לגלות את הרשת הזו.

בעולם שלנו אנחנו מחלקים את המידע הזה לכל מיני מגזרים שרירותיים שונים לגמרי: פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, אסטרונומיה וכולי, לכל מה שרק אפשר. אבל זה מצביע רק על הצרוּת והחולשה של התפיסה שלנו. למעשה המידע בעולם הרוחני אינו נתפס כקיים באופן מקוטע, במדעים שונים. הוא נתפס כאחד שלם, ולכן התפיסה אפילו של החלקיק הקטן שלו נקרא גילוי הבורא. כלומר, חוק שימור המידע אומר שבמערכת סגורה כמות המידע היא קבועה. בעולם שלנו קיימת רק הארה חלשה של אותו המידע שיורד מהעולם העליון, ואליו נמשכים המדענים, אבל הם נתקלים במחסום ומכשול פוטנציאלי בין שני העולמות.

שאלה: האם מהעולם העליון יורדת איזו הזנה לעולם שלנו?

תשובתי: ללא ספק! העולם שלנו כל הזמן מקבל הזנה יותר ויותר גדולה מהעולם העליון. זה מתגלה לפי תוכנית מסוימת ודוחף אותנו להמשך ההתפתחות. אם לא הייתה ההארה הזאת, והתגלותה בעולם שלנו בצורה של מידע יותר ויותר גדול, לא היינו שואפים אליו. אדם לא יכול אפילו בתת-מודע להימשך למשהו שאין. לכן תחילה בא המידע, ואחר כך כבר ההתעוררות של הרצון אליו. כלומר, העולם הגשמי זו מערכת פתוחה, אליו זורם מידע כל הזמן מבחוץ. זה מסייע להתפתחות איכותית של האנושות.

לכן אני מקווה, שיותר ויותר מקובלים יעברו דרך המחסום הפוטנציאלי בין העולם שלנו והדרגה הבאה, וזה יוליד כזה קשר טוב בין אלה שנמצאים מתחת ומעל המסך הזה, שאנחנו נעזור הדדית זה לזה להעביר דרך המחסום כמות יותר ויותר גדולה של אנשים, או ליתר דיוק, להעביר את התפיסה שלהם. ואחר כך נבין שגם לגופים הפיזיים אין למעשה מקום בעולם שלנו, מפני שזה בסך הכול אחת מההרגשות הסובייקטיביות של הקיום הגשמי.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חכמת הקבלה ומדע", 7.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest