הנבחר הגדול

"ותדע נאמנה, שעדיין לא היה מזמן האר"י ז"ל עד היום הזה, מי שיבין שיטת האר"י ז"ל על שורשו. והנה ברצון עליון ית', זכיתי לעיבור נשמת האר"י ז"ל, לא מפני מעשי הטובים, אלא ברצון עליון, שנשגב גם ממני עצמי, למה נבחרתי אנכי לנשמה נפלאה זו, שלא זכה בה אדם מעת פטירתו עד היום. (בעל הסולם, אגרת ל"ט, 1927)."

אנחנו לא יודעים דבר על העבודה הרוחנית שלנו. לא ידוע לנו מדוע לאנשים אחדים ניתנות יכולות ייחודיות, כל זה יתבהר רק בסוף גמר התיקון הכללי, כאשר כולנו נתחבר לכלי כללי משותף ונראה עד כמה אנחנו באמת תלויים זה בזה. לכן, בעל הסולם כותב שאיננו יודע את הסיבה לבחירתו "לנשמה נפלאה זו".

הערה: אם בוחנים את דבריו מנקודת מבט אגואיסטית, אז אדם יכול לשאול: "איך הוא יכול לדבר על עצמו, שהוא נשמה של האר"י?! אולי, זה נדמה לו?".

תשובתי: כמו בכל מדע, זוהי הצהרת עוּבדה. בעל הסולם היה צריך לומר זאת לצורך הוכחה ואימות של מה שהוא עשה ופעל בעולם.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.10.2016

 

לינק מקוצר למאמר: http://laitman.co.il/Xgyie

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest