דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / המדע על טבע ההשפעה

המדע על טבע ההשפעה

שאלה: מובן לי ההסבר שהעולם נעשה גלובלי ושכולנו חייבים להתחבר. זוהי בהחלט מסקנה מדעית. אך אינני מבין מהיכן מגיע הכוח שמקיים את החיבור. מהו האור המקיף? זה כבר נראה כמו איזושהי מיסטיקה.

תשובתי: הספרים שמסבירים את מבנה העולם העליון ("תלמוד עשר הספירות") אינם מיסטיקה. זהו מדע מדויק שפועלים בו שני כוחות: האור והרצון, המשפיע והמקבל. משני הכוחות הללו מוציאים את כל הנוסחאות, כמו במתמטיקה בייצוג בינארי: מ-0 ו-1. או כמו בפיזיקה שבה כל הזמן מסתכלים על שני כוחות ושיתוף הפעולה ביניהם. כך גם בחכמת הקבלה, שמעניקה בסיס לכל השגת המציאות ולכל המדעים האחרים שמתארים את אותה המציאות. אינני רואה כאן שום דבר מיסטי. אני מסכים שזה כתוב בשפה לא רגילה ולא מובנת כל כך לאדם המודרני, אך מדובר בממצאים מדעיים, מדויקים, הגיוניים.

הטקסט הזה מבלבל אותנו, מפני שאיננו יודעים לפרש אותו בצורה הנכונה. אך למעשה מדובר רק על הרצון ליהנות שמקבל על עצמו את צורת ההשפעה ואז הוא נקרא: "גוף רוחני", "פרצוף". הרצון הוא החומר. גם בעולם שלנו ישנם סוגים שונים של חומר: דומם, צומח, חי ומדבר. אלו פשוט סוגים שונים של הרצון ליהנות, שמקבל צורות חיצוניות שונות. כתוצאה מכך אנחנו רואים מינים רבים של צמחים ובעלי חיים.

בעולם הרוחני פועל אותו הרצון ליהנות. בעולם שלנו הרצון מקבל צורות אגואיסטיות למיניהן, ואילו בעולם הרוחני יש לו צורות של השפעה ולא של קבלה. לכן איננו מסוגלים לראות אותן עכשיו, מפני שאין לנו את הראייה שבה נראה את הכול באור ההשפעה.

עכשיו אתה מזהה את עצמך ואת האחרים לפי הרצון לקבל, לבלוע לתוכך – על כך מבוססת כל הראייה שלך. ולכן אתה רואה מסביבך בדיוק כזה עולם: צורות שונות של קבלה בתוך הרצון ליהנות. אנחנו מגלים את כל הצורות הללו, לומדים אותן ועל בסיס זה מסדרים את המדע.

אולם ישנה גם צורה אחרת של רצון: השפעה, הקרנה מתוכי. וכשהרצון מתחיל לעבוד בצורה כזאת, הוא גם מקבל צורות שונות: דומם, צומח, חי ומדבר בדרגות שונות של השפעה, שילובים שונים של כוחות ההשפעה השונים שפועלים עליו. חכמת הקבלה לומדת בדיוק את הצורות האלו. המקובלים שהגיעו לתכונת ההשפעה, כל אחד לפי דרגתו, כותבים לנו על התצפיות שלהם, בדומה למדענים אחרים שכותבים לנו על צורות הקבלה של העולם הזה.

אם כך, קיימים המדעים של העולם הזה, שעוסקים בטבע הארצי שלנו, וקיים המדע על טבע ההשפעה, שנקרא "חכמת הקבלה".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 15.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מדידת צורות ההשפעה
כל האמת על האור המקיף
חכמת הקבלה היא מדע על אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest