דף הבית / המשבר ופתרונו / הכול זורם, הכול משתנה…?

הכול זורם, הכול משתנה…?

שאלה: המצב בעולם משתנה במהירות רבה מאוד. האם בהתאם לכך, משתנה גם שיטת החינוך האינטגרלי?

תשובתי: בעולם הכול משתנה, ואצלנו לא.

העניין הוא, שכל המבנים של החומר נעים במהירות עצומה לקירוּב, לחיבור, חוץ מהאדם, שהוא הדרגה העליונה ביותר שקיימת בבריאה. וזה מעמיד את כל האנושות וכל אחד מאיתנו, כחלק בלתי נפרד ממנה, במצב תואם לא נעים.

כי החוק העיקרי ביותר של הטבע, זהו חוק האיזון של כל חלקיו, ואם אנחנו לא נמצאים באיזון, אז בהתאם לכך סובלים. הייסורים מתחלקים לרמות שונות.

אלה הן בעיות האקולוגיה, שמורגשות בצורה יותר ויותר רצינית: מתקרבות התפרצויות של הרי געש, טייפונים, וכולי. וזו גם תקופת הקרח הכלל עולמית, שמתקרבת ללא לאות וכבר חוזים אותה ברוסיה ובאירופה לפי מה שמתרחש עם האקלים. ואלה הן גם הבעיות הפוליטיות וודאי שזה בעיקר הבעיות הכלכליות.

אבל כל זה ניתן לפתור רק על ידי שיטה אחת: איזון של האנושות עם העולם הסובב, עם כל מערכת הטבע.

אנחנו כבר דיברנו על כך פעמים רבות: אם אנחנו מתחילים להתחבר ולהתאחד בדרגות השונות, כל אחד במשפחה שלו, במקום עבודתו, בתוך האזור שלו, בערים, במדינות ובין המדינות. אם אנחנו נפסיק את "התרוצצות הסרק" באינטרנט ונתחיל להשתמש בצורה רצינית במכשיר הזה לצורך ההתקרבות בינינו, לצורך ההבנה ההדדית, אז אנחנו נמנע את כל הבעיות האלה ובאמת נצא לרמת קיום טובה.

עם זה, גם הטבע הדומם, הצומח והחי יגיעו במהירות לסדר הנכון בהתאם להתקדמות שלנו. על ידי ההתנהגות שלנו, ההתקרבות ההדדית, אנחנו נשחזר ונבריא אותו. הכול תלוי רק בנו.

לכן הבעיה העיקרית שלנו, היא להסביר לאנשים את המהות של המערכת הסגורה, שבתוכה אנחנו נמצאים, באיזה אופן אנחנו יכולים להשפיע עליה בצורה מהירה ויעילה, כדי לא לבצע תנועות מיותרות ומזיקות, ולהתחיל כמה שיותר מהר, בצורה קצרה ויעילה ליישם את תיקון האדם, החברה, העולם.

מתוך השיעור הווירטואלי, 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
על בסיס עוּבדות מדעיות
מבלבול להתפקחות
חינוך אינטגרלי: עם חכמת הקבלה או בלעדיה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest