דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הכוח שמשפיע על האיחוד

הכוח שמשפיע על האיחוד

שאלה: מאילו מרכיבים מורכב הכוח שמשפיע על איחוד החברים?

תשובתי: הכוח הרוחני הכללי מורכב מההשתוקקויות שלנו למצב העליון הבא. לכל אחד בנפרד אין כוח רוחני, אבל אם אנחנו מבטלים את עצמנו כלפי האחרים ומתחילים להתחבר בינינו, אז הקשר שלנו יוצר את אותו השדה, את אותה הרשת, שבה מתגלה הבורא.

כל אחד מאיתנו זו בסך הכול נקודה, אפילו לא ווקטור. ווקטור נוצר כאשר אנחנו מתחברים בינינו בצורה הדדית.

הכוח שמאחד אותנו, זה האור העליון, התגלות הבורא.

אין שום דבר חוץ מהבורא וממה שהוא ברא, הרצון האגואיסטי שלנו. ההתגלויות של הבורא כלפינו נקראות "אור", ובהם יש פנים, אחוריים, חסדים, חכמה, כל מיני סוגי נרנח"י, מנות של אור, שינויים שלו.

בכך שאנחנו מנסים להתחבר ולהתאחד בינינו כדי לגלות את תכונות הבורא, תכונות ההשפעה והאהבה, אנחנו מזמינים בהתאם ליגיעה שלנו את התקרבותו אלינו, אבל לא לפי רצונות וציוויו אלא לפי רצוננו!

כאן פועל החוק בדומה לאפקט של שדה מגנטי: אני משתוקק לחבר שלי, רוצה שהבורא יתגלה בינינו, ובכך מזמין משיכה אלינו של הבורא. זהו חוק מוחלט, וכאן שום דבר לא תלוי בו. הוא לא קובע שום דבר. הוא קבע חוק אחד והחוק הזה מתבצע, כי חוק הטבע או הבורא, זה אותו הדבר. לכן, ברגע שאנחנו מתחילים בהשתוקקות ההדדית זה כלפי זה, אז מייד מופיעה ההתקרבות שלנו אל הבורא. ההשתוקקות הזאת מקרבת בינינו בהדרגה יותר ויותר, בכך שמגלה בינינו כוח משותף, וכאילו מזינה אותו.

כך גם בעולם שלנו מתרחשת ההתפתחות של הילד: הוא עושה מאמץ ומקבל אנרגיה וידע, שוב משקיע מאמצים ושוב מקבל אנרגי וידע חדשים. באופן כזה, אנחנו מקבלים הזנה קבועה במידת ההשתוקקות ההדדית זה לזה וההתגברות על ההפרעות האגואיסטיות.

הבורא בכוונה ברא בנו אגו, שכל הזמן גדל ומשתנה בתוכנו בכל מיני צורות ואופנים, לא רק לפי גודלו אלא גם לפי איכותו. כמו כן, הוא עושה את זה בשיטות כאלה ערמומית ומתוחכמות, שאנחנו שוכחים שכל זה בא ממנו ומתחילים לשייך את זה לחברים שלנו, לעצמו, לסביבה. אך למעשה רק הוא מסובב את זה.

הכול תלוי בתגובה היחידה שלנו: לגלות שזה הוא, לא לשכוח את זה, לתמוך זה בזה וכל הזמן להשתוקק זה לזה.

מתוך הקורס יסודות הקבלה, 23.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התפכחות רוחנית
לחייב את הבורא לעזור לנו
הרצון לרצון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest