דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / הכוח הנסתר של ספר הזוהר

הכוח הנסתר של ספר הזוהר

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

שאלה: מה התועלת בלימוד ספר הזוהר בימינו? האם חייבים ללמוד את הזוהר, כדי להשיג רוחניות?

תשובתי: כן, עכשיו הגיע הזמן ללמוד את ספר הזוהר. חיכיתי לזה זמן רב, כי הייתה דרושה לנו הכנה. היום הגענו למצב, שבו כבר הרבה בני אדם בעולם מסוגלים לעלות בסולם הרוחני (הפרוש לספר הזוהר נקרא "הסולם").

לכן כולנו יחד מתחילים ללמוד את ספר הזוהר. וכל אחד, שיתחבר אלינו בלימוד הזוהר ויוכל לבטל עצמו, כמו תינוק, כדי ללמוד יחד איתנו, יוכל לחדור להרגשת אותו החומר, עליו מספר ספר הזוהר.

לא לומדים זוהר בשׂכל. הזוהר פונה ללב האדם ומפתח את ההרגשות שלו, כדי שיתחיל להרגיש שתי תכונות: השפעה וקבלה. לא במקרה בעל הסולם קרא לפרוש שלו על ספר הזוהר בשם "הסולם".

את הזוהר לא ניתן ללמוד ביחידות, אלא בקבוצה בלבד. כי הוא נכתב באופן מסוים, על ידי קבוצת מקובלים, באיחוד שלם של עשר הספירות. עשרת המקובלים שכתבו את ספר הזוהר, יצרו כלי רוחני בעשר הספרות העיקריות. כל אחד מהם ייצג ספירה אחת, כוח מיוחד מהכלי השלם, שנברא על ידי הבורא.

לכן אם אנחנו משתוקקים להפוך לכלי שלם כזה, ביכולתנו לקבל מהם את המסר הזה, והוא ישפיע עלינו. אם נשתדל ללמוד את הזוהר דווקא בקבוצה, נרגיש במהירות כיצד הכוח הנסתר בתוך הזוהר מחבר אותנו.

ורק במידת האיחוד נוכל לקבל את המסר של בעלי הזוהר ולהבין אותו, כלומר להרגיש, כי הרי הלב מבין – הרצונות שמאורגנים כדי להבין את המסר הרוחני.

בשׂכל היבש לא ניתן להבין ולהשיג את הזוהר. דרושה קבוצה, שעברה שלב הכנה ארוך, שבו כבר התייאשו להשיג את הרוחניות באמצעים אחרים, השתחררו מהבלבולים, ביררו לעצמם דברים רבים, והם מוכנים לבטל את עצמם, בהבינם שביחידות, בכוחות עצמם, לא ישיגו דבר. הם מוכנים לגשת ללימוד הזוהר ולהיכלל בתוכו.

מתוך שיעור הקבלה היומי 19.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
רבי שמעון ותשעת תלמידיו
ספר הזוהר – המפתח לכניסה לעולם העליון
הקשרים הסודיים של ספר ה"זוהר"

4 comments

  1. וללמוד דרך האינטרנט או הטלוויזיה את הזוהר זה נקרא ללמוד בקבוצה?

    או שצריך ליהות בשיעור פיזית?

  2. ,תיקון בשפת הלב :"על כן קרא שמה בבל כי שם בלל יהוה שפת כל הארץ ומשם {הפיצם} יהוה על פני כל הארץ"

  3. באמת זה מצחיק"ויהי כי זקן יצחק ותכהין עיניו מראות ויקרא את עשיו.."

    במקום את יעקב,ואם רואה היה- שביעקוב בית ישראל.

  4. ברוך השם שומע תפילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest