דף הבית / קבלה ומדע / היקום שלנו זו מקריות מוחלטת

היקום שלנו זו מקריות מוחלטת

דעה: אלן לייטמן, פיזיקאי אמריקאי: במידה וכמות האנרגיה האפלה ביקום הייתה מעט שונה, אזי בתוכה לא יכולים היו להיווצר חיים. אם הייתה יותר אנרגיה מאשר עכשיו, אז כבר בהיותו צעיר, היקום היה מואץ כל כך באופן שהחומר לא יכול היה להתאסף ולהתגבש לכדי יצירת הכוכבים והאטומים המורכבים שנוצרו בו. אם הייתה פחות אנרגיה אפלה, אז היקום היה מתפורר עוד לפני שנוצרו בו אטומים פשוטים.

מבין הכמויות האפשריות של האנרגיה האפלה שיכלו להיות ביקום שלנו, הכמות הקיימת בפועל נכנסת לתחום צר של אפשרויות המאפשרות קיום של חיים. אפשרויות אלו אינן תלויות בהנחות על הצורך במים, בחמצן או בביוכימיה מסוימת, אלא בצרכים של האטומים עצמם. מדוע הכול מכוון בצורה כל כך מדויקת? פיזיקאים רבים מאמינים בקיומם של יקומים רבים בעלי כמויות שונות של אנרגיה אפלה. היקום שלנו הוא תופעה מקרית מבין מיליארדי יקומים אפשריים. כביכול קיבלנו בהגרלה קוסמית, יקום שבו החיים מתאפשרים. אך אם לא היינו שולפים את "כרטיס המזל", לא היינו כאן כדי לספור את ההסתברויות.

תגובתי: חכמת הקבלה מגלה סיבה אחרת ליקום ולחיים שבתוכו והיא, קיום של שׂכל עליון. החכמה חושפת את הסיבה ולא מציגה תיאוריה חדשה בכל פעם. יחד עם הכתוב לעיל, בכל זאת נשארת השאלה אודות הסיבה להופעתם של החומר, האנרגיה והמידע. לכן לפי דעתי, אלן לייטמן אינו צודק.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest