דף הבית / חכמת הקבלה / היכן נמצא העולם העליון?

היכן נמצא העולם העליון?

שאלה: החיים שלנו הם כל כך פרימיטיביים: סיימת לעבוד, חזרת הביתה, אכלת ארוחת ערב והלכת לישון, כדי להתעורר בבוקר וללכת שוב לעבודה. ואילו אתה מספר על איזה "עולם עליון"! הייתי רוצה לראות אותו, אבל כשאני מביט למעלה, אני רואה רק את התקרה. האם אפשר לשנות משהו בחיים שלי? היכן נמצא העולם העליון הזה?

תשובתי: כשאנחנו מדברים על העולם העליון, שנמצא מעל העולם שלנו, חכמת הקבלה אינה מתכוונת לגובה רגיל, כאילו שזו תקרה או אלה כוכבים בשמיים, מדובר על תכונות פנימיות ועליונות של האדם. לפעמים אנחנו אומרים: "איזה אדם גבוה, הוא יותר גבוה מכולם!", אבל אנחנו לא מתכוונים לגובה שלו. נפוליאון היה בגובה של מטר וחצי, אבל יחד עם זאת הוא היה אישיות גדולה. לכן צריך תחילה לברר, מה זה אומר "נמוך" ו"גבוה".

בחכמת הקבלה "גבוה יותר" מסמל "גבוה יותר" לפי תכונות. תכונות עליונות שהן השפעה, אהבה, חיבור, איחוד. ואם אנחנו מכנים אדם כנמוך ושפל, אז מתכוונים לתכונות העלובות שלו, ולא לגובה. לכן אנחנו מכנים את העולם הרוחני כעולם עליון, כי בו שורים אהבה ואיחוד. ולהתקרב אליו אפשר דווקא בזכות החיבור והאיחוד.

למה אנחנו לא מרגישים את הבורא? מפני שאין בינינו איחוד. אם אנחנו רוצים להרגיש את הכוח שמקיף, עוטף וכולל בתוכו את כל הבריאה, אז צריכים להתחבר ולהפוך להיות כאחד. חכמת הקבלה אומרת, שאפילו אם עשרה אנשים יתחברו ויתאחדו כאיש אחד, אז הם ירגישו את הכוח עליון, את העולם העליון. בדיוק את החיבור הזה אנחנו משתדלים ליישם בקבוצות קבליות. וזאת מהותה של השיטה שמתוארת בספרי הקבלה המקוריים כמו ספר הזוהר, וספרי המקור של האר"י ובעל הסולם.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 6.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest