דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / ההבדל בין חכמת הקבלה לדת

ההבדל בין חכמת הקבלה לדת

שאלה  מה– Facebook: במהלך ההיסטוריה האנושות יצרה המון דתות ואמונות, במה שונה חכמת הקבלה משאר הדתות?

תשובתי: גם היום האנושות עדיין יוצרת אמונות שונות. במה האדם מאמין? ב"כוח עליון". גם כסף, שליטה, הם "כוח עליון", אנו לא מכנים אותם דתות כי איננו מעוניינים לכנותם כך, אבל בפני מי אנו "משתחווים" יותר, בפני עושר או בפני הכוח העליון האמתי? האנושות כל הזמן יוצרת דתות חדשות כגון: מערכות תשלומים, רובוטים עתידיים, ועוד כוחות גרנדיוזיים שונים שיוכלו לעזור לאדם להיטיב ולשפר את מצבו.

מה הצורך של האדם בבורא? כדי לשפר ולהיטיב את מצבו בעולם הזה ושתהיה לו תקווה לעולם הבא. מה בדיוק יש בעולם הבא איש אינו יודע, יש המאמינים שאנו ניקח אתנו את העושר, כמו הפרעונים, או להיפך, שיש לחלק את הכול כדי ללכת לשם בידיים ריקות אבל רק אם הנשמה מוכנה. כמובן שכל הפילוסופיות הללו לא מוכחות אבל הן קיימות.

חכמת הקבלה נבדלת משאר הדתות, האמונות ויתר ה"חיפושים" של האנושות בנושא, מכיוון שהיא מרימה את האדם מעל הטבע שלו, מעל הטבע של העולם הזה, מעל האגו ומתחילה להכין אותו מראש למצב שאנו מתארים לעצמנו שקיים לאחר מותנו.

נניח שהגוף מת, בחכמת הקבלה ה"גוף" מסמל את האגו. האגו רוצה להתמלא ללא הפסקה. זהו לא רק גוף פיזי, מסה ביולוגית, אלא האגו שלי, ההשתוקקות לעושר, כבוד, מושכלות, משפחה, מין, אוכל, מנוחה, שעשועים, לכל מה שקיים. האגו "מת" יחד עם הגוף הפיזיולוגי שלי.

לנו אין דימויים כמו בימי פרעה, שיש צורך לקחת לעולם הבא  מזון רב, שפחות, לוחמים וכולי, אלא הגוף מת והאדם נשאר "בידיים ריקות", ערום ונקי ולא ידוע לאן הולך.

חכמת הקבלה מאפשרת לאדם לחוות מצב שבו הוא מתנתק מהרגשת ה"אני" האגואיסטי שלו, מה"גוף" שלו. האגו שלו כביכול נפטר בזמן שהוא חי בעולם הזה. אז, האדם מרגיש חופשי, מרחף ללא משקל. מתגלה לו המצב הבא העל-אגואיסטי שנקרא חיים בתוך אמונה ולא חיים בתוך הרצון, לא חיים רק על מנת לקבל, אלא חיים בהשפעה.

כתוצאה מלימוד החכמה מתעצבת באדם תפיסת מציאות שונה לחלוטין, במקום תפיסת חיים שמבוססת על כמה הוא יכול לבלוע, לספוג, לקחת לתוכו, תפיסה של חיים המורגשים ביציאה מעצמו, בהרגשה הרחבה והרחוקה ביותר, ובמידת האפשר להשפיע. כלומר התפיסה היא אחרת, התנועה אחרת, הפרדיגמה אחרת לגמרי.

הפרדיגמה הזו מעניקה לאדם תפיסה בלתי מוגבלת של המציאות. איזו מציאות? המציאות שקיימת, לא ידוע איזו מציאות אבל זו מציאות שאינה "מוטרדת" על ידי האגו שלנו, שלא מעובדת בתוכו. כמו במטחנת בשר אנו "טוחנים" בתוכנו את כל הנתונים שמתקבלים בנו, אפילו מבלי לדעת מה הם. כלומר מה שאני מרגיש ברגע זה, אני מרגיש רק לאחר שכל המידע שסובב אותי נכנס לאגו שלי, ולאחר שעבר בו "טחינה" הוא נותן לי את הרגשת העולם הזה ואת הרגשת עצמי. זוהי הנגזרת של האגו שלי ואילו אני רוצה לקלוט את המציאות מבלי להעביר אותה דרך האגו שלי, אני רוצה לראות את העולם כפי שהוא. אף אחד לא יכול לעשות זאת, לשם כך צריך לבטל את האגו ובזה מסייעת חכמת הקבלה.

בזמנינו אנו נוכחים לדעת שהאגו של האדם הוא האויב הרע שמעוות ומכער את כל תמונת העולם. אנו חיים בתוך האגו כאילו בלענו סמים ואנו קיימים בעולם מדומה, עולם לא מציאותי שנקרא בחכמת הקבלה "העולם המדומה". חכמת הקבלה מאפשרת לנו להתעלות מעל המציאות הזו, כלומר "להמית" את האגו, להתעלות מעליו ואז לראות בהרגשה לא מעוותת את מה שבאמת קיים.

לאחר שאנו מגיעים להשגה אנו מגלים שמחוץ לאגו שלנו קיים רק הכוח העליון, כוח אחד ויחיד שנקרא "בורא". אנו משיגים אותו בהדרגה והכול הופך להיות ברור ומובן. ברור לשם מה חיים, לשם מה הכול נברא באופן הזה, למה עלינו להגיע לגילוי של הבורא דרך בעיות רבות, לאחר אלפי שנים של התפתחות אגואיסטית. אנחנו מתחילים להבין את כל התהליך, להעריך ולא לגנות אלא להצדיק.

כל התהליך הזה מושג על ידי לימוד חכמת הקבלה, לכן אין לה התייחסות לדתות כולל ליהדות. בימינו אפילו הציבור הדתי מבין שהדת העכשווית היא רחוקה מהדת המקורית.

חכמת הקבלה נקראת "תורת אמת" והיא לא מבוססת על הגישה רגילה. מדובר בספר הוראות ללידת האדם הרוחני, לגילוי הבורא, להבנת מה שבאמת נאמר בתורה.

בני אדם מתאכזבים מהדת, זו מגמה שהחלה לפני זמן רב, אך אין שום דרך אחרת לגילוי האמת. והיום האמת מתגלה דרך חכמת הקבלה, דרך המקורות האמתיים.

שאלה: מדוע חכמת הקבלה מתגלה רק עכשיו?

תשובתי: האנושות עוברת התפתחות לאורך אלפי שנים. בספרי הקבלה נכתב שבסוף המאה ה– 20 יתרחש מעבר לשלב חדש, לדרגה חדשה של השגת הבורא.

למעשה כל מה שאנחנו משתוקקים אליו, לא באמת חשוב. כסף, שליטה, השכלה, תענוגים שונים, רק מעידים על כך שאנו "נוברים" בתוכנו כדי למצוא משהו שווה באמת הנקרא "בורא".

בכל תחום שבני האדם עוסקים בו, דתות, פעילויות פולחניות או מדע וכדומה, הם מגלים שאין תוצאה למאמציהם וחיפושיהם, בסופו של דבר החיפוש מוביל אותם לחכמת הקבלה. לכן היום בני אדם מכל קצוות האנושות, מכל תחומי הידע, ובעלי שאיפות שונות, מתחילים אט אט לשנות את כיוון החשיבה שלהם למרות שהם עדיין לא מבינים ותופסים את זה.

הארגון שלנו הציב לעצמו מטרה לגלות את חכמת הקבלה, כלומר לגלות ידע על הקיום האנושי, על מימוש המטרה האמתית של האנושות בעולם הזה, מטרתו לגלות את השיטה, לגלות את הבורא לאדם בעולם הזה.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 31.8.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest