דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / הגילוי האחרון של חכמת הקבלה

הגילוי האחרון של חכמת הקבלה

שאלה: בהיסטוריה של חכמת הקבלה הידע שלה איבד את ערכו פעמים רבות. האם יגיע היום שבו האנושות לא תמעיט בערכה של חכמת הקבלה כמדע?

תשובתי: חכמת הקבלה התגלתה לפני 5778 שנה ופרצה בשלבים, תחילה בבבל העתיקה, אחר כך במצרים העתיקה, ולפני 3000 שנה בישראל העתיקה. אחר כך במשך 2000 שנה היא הייתה בהסתרה וכיום שוב היא מתחילה להתגלות. לכן אנחנו מהווים חלק מגילוי חכמת הקבלה, חכמה על מערכת הניהול של העולם שלנו. לאורך שנים רבות חכמת הקבלה הייתה צריכה לצאת לגלוּת לסירוגין, אבל היום אנחנו מתחילים את המסע האחרון שלנו. בספרי קבלה נאמר שלא תהיה יותר הסתרה של חכמת הקבלה.

כמובן, גם היום אנחנו מרגישים שיש לנו הרבה מאוד דורשי רע, אבל המגמה הכללית מכוונת לגילוי של חכמת הקבלה. כל העולם מסייע בכך, כל ההתפתחות שלו, כל הבעיות שלחלוטין אינן פתירות בדרגת העולם שלנו על ידי מדעים ארציים.

לכן כיום עלינו לגלות את הייחודיות של הגישה הקבלית לעולם לפיה לא קיים שום דבר שלילי, הכול ניתן רק כדי לאזן כל כוח על ידי הכוח הנגדי לו ובאופן כזה להתקדם.

"ההחלטה מלמעלה על איסור לימוד גלוי של חכמת הקבלה תקפה רק בפרק זמן מסוים, עד סוף שנת 1490. מהזמן הזה והלאה ההחלטה הזאת מתבטלת ומותר העסק בלימוד הגלוי של ספר הזוהר. ומשנת 1540 העיסוק והלימוד בחכמה נחשב לייעוד הנעלה ביותר, וצריכים כולם, גם המבוגרים וגם הילדים לעסוק בו, כמו שנאמר ב'רעייא מהיימנא'" (אברהם אזולאי, הקדמה לספר "אור החמה").

זהו תהליך הדרגתי שאנחנו נמצאים בתחילתו. עד זמנינו עסקו בחכמת הקבלה קבוצות קטנות של אנשים. היום אנחנו מתחילים את ההפצה להמונים, לכולם ללא שום הגבלות. כך היה רק בזמנו של אברהם בבבל העתיקה, לפני 3500 שנה. ועכשיו אנחנו למעשה חוזרים על הדרך שלו.

מתוך שיעור וירטואלי, 29.10.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest