דף הבית / אקטואליה / הגדרה מדויקת של אנטישמיות

הגדרה מדויקת של אנטישמיות

שאלה: ראש ממשלת בריטניה תרזה מֵאי ביקשה לתת הגדרה מדויקת למושג "אנטישמיות", כדי להעניש את האשמים ולא את החפים מפשע. אז מי הם אנטישמים?

תשובתי: אדם אנטישמי הוא אדם שלא מבין את המשימה של היהודים בעולם הזה ולכן שונא אותם, במקום לכוונם לאפיק הנכון ולעזור להם להתקדם. אבל, אם הוא מבין את המשימה של היהודים, כפי שהבין אותה נניח הנרי פורד, אז זו כבר בעיה אחרת. הוא לא יכול היה להתגבר על הבסיס האנטישמי הטבעי ולכן היה אנטישמי מובהק ועזר להיטלר.

תחילה היטלר התייחס באופן חיובי ליהודים, אפשר לומר אפילו בצורה ידידותית, הוא ניסה בכל דרך לדבר אליהם בהיגיון, הציע להם לעזוב את גרמניה ולעבור לפלשתינה, אבל הם לא שמעו לו. ואז הוא הבין שלאיש אין צורך באותם יהודים ואף אחד לא יעצור אותו ולא יתנגד להשמדתם. דרך אגב, זה היה עבורו גילוי גדול מאוד, מפני שהוא חשב שכל העולם יתחיל לצעוק עליו ולגנות אותו. אבל הסתבר להיפך, הם היו מוכנים אפילו לעזור לו. אף אחת מהמדינות המובילות לא יצאה נגד השמדת עם, למרות שכולם ידעו מצוין, מה קורה.

האם אפשר להחשיב מיליארדי בני אדם כאנטישמים? איני יודע. או להיפך, האם אפשר להחשיב את היהודים כאנטישמים הגדולים ביותר מפני שהם שונאים את תפקידם בעולם? הנושא הוא אקטואלי מאוד ונצחי. והיום, יש הרבה מאוד אנטישמים בקרב יהודי אמריקה, שהם נגד ישראל ונגד היהדות. הם מנערים את היהדות מעצמם, כמו נחש שמשיל את עורו, בניסיון להסוות את עצמו בכל דרך אפשרית. אבל בתורה נאמר, שזה לא יעזור "אני אשיג אותך בכל מקום, היכן שלא תסתתר", אומר הבורא. וזו אמת, מפני שיהודי זה לא לאום, אלא השתייכות למטרת הבריאה שאותה האדם צריך לשאת לעולם. אבל אם הוא לא עושה זאת, אז העולם מאשים אותו בכל הבעיות שלו וזה בדיוק מה שקורה.

לא נוכל לברוח לשום מקום מביצוע המשימה הזאת. סביבה מסתובב העולם כולו. האנטישמים צודקים, שהכול מסתובב סביב היהודים, ויש סיבה לשנאה כלפי העם הזה, המונה 15 מיליון בני אדם, זהו אחד העמים הקטנים בעולם, אבל תראו מה הוא עושה, יש סביבו כל כך הרבה בעיות ומעורבים בו רגשות רבים. נקווה, שהיהודים יכירו במשימתם, להראות לכל העולם דוגמה של איחוד, כפי שכתוב בתורה: "ואהבת לרעך כמוך". החוק הזה של החברה האנושית צריך להתפשט לכל תושבי העולם.

שאלה: עכשיו יהודי אמריקה משתדלים להתמוסס בין עמים אחרים. האם העם היהודי יכול להיעלם?

תשובתי: לא, הוא לא יכול, מפני שגם את התהליך הזה מוביל הטבע עצמו, שמעורר באדם רצון להתמוסס, כדי להראות לו שזה בלתי אפשרי, ושבהכרח, ואחר כך מה שנקרא "בשירה" יהיה עליו לבצע את תפקידו בעולם הזה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.12.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest