דף הבית / אקטואליה / האם קיים אמצעי מנע להתקפות סייבר?

האם קיים אמצעי מנע להתקפות סייבר?

התקפת הסייבר הגדולה בהיסטוריה, 200 אלף מטרות ב – 150 מדינות מצאו את עצמם תחת התקפה. בנוסף לבעיות שהיא יצרה, ההתקפה הייתה כרוכה באיום על חיי אדם. בתי חולים באנגליה איבדו את יכולתם לבצע ניתוחים, ובגרמניה ורוסיה המחשבים נפרצו על ידי מפעילים מיומנים. כמו כן, נפגעו בנקים, חברות, מוסדות ממשלתיים, לקוחות פרטיים.

החקירה רק החלה, אבל מי שלא עומד מאחורי הפעולה הזאת ומה שלא יהיו מטרותיה, אנחנו קיבלנו שיעור מאלף. כן, זוממי רע מסוגלים בקלות יחסית לגרום נזק למספר גדול מאוד של בני אדם, מסוגלים "להכניע" נותני שירותים, מערכות חיוניות לחיי אדם. חברות תעופה, שירותים חברתיים, או למשל, מערכות לניהול רמזורים יכולים להפוך קורבנות לסחטנות.

הטכנולוגיות קשרו אותנו יחד לפקעת אחת, ולחברה אין מענה יעיל על קריאות התיגר שמופיעות בשל כך. ההתפתחות החברתית מפגרת בצורה יותר ויותר מוחשית אחרי הטכנולוגיות. מחשבים שנותנים אפשרויות עצומות בידיים לא אחראיות הופכים לנשק לצורך השמדה המונית. הבעיה היא לא בהם, הבעיה היא בנו. האם אנחנו מסוגלים לשלוט בטבע שלנו, שממשיך להתנהל בעולם של תקשורת גלובלית רק על פי אינטרסים אישיים ומחפש בטירוף תועלות על חשבון אחרים?

עד שלא נתחיל בתהליך חינוך ה"אדם" שבתוכנו, כולנו נהייה תלויים באותו אגו, שבידיו נמצא "רימון" ההישגים שלנו. רק "אדם" שחונך לכך, ישתמש בצורה נכונה בקשר של העולם הגלובלי ויפנה אותו לטובת כולם.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest