דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם עשר נשים יכלו לכתוב את ספר הזוהר

האם עשר נשים יכלו לכתוב את ספר הזוהר

שאלה: באופן היפותטי, האם עשר נשים יכלו לכתוב את ספר הזוהר?

תשובתי: באופן היפותטי, כן. אבל אנחנו מסודרים בכזו צורה שכוח השאיפה לאיחוד רוחני בין בני האדם נמצא בידיהם של גברים, וכוח התמיכה והאיחוד של הגברים נמצא בידיהן של נשים. לכן מלכתחילה העולם שלנו מחולק לבעלי תכונות מנוגדות: זכרי ונקבי, השפעה וקבלה. בחכמת הקבלה מבררים ודנים בנושא בצורה רצינית מאוד, מפני שהוא מהווה אבן הפינה של התקשורת ביננו.

כיצד שני גברים מתאחדים זה עם זה? אחד ביחס לאחר במשהו זכר, והאחר ביחס לראשון, במשהו נקבה. כמובן, שהכוונה היא לא לפיזיולוגיה ולפסיכולוגיה השייכות לעולם שלנו בתנועות כלשהן, אלא דווקא לתכונות רוחניות. כל תכונה רוחנית, שאותה אנחנו מגלים בתוכנו, מורכבת מחלק זכרי וחלק נקבי.

עד שנעלה מהעולם שלנו לדרגת העולם העליון, הגברים, באופן טבעי, הולכים קדימה. הם נחשבים לעיקריים וחשובים בקבוצות קבליות, ואילו הנשים מקובצות יחד סביב הגברים ומתחילות לרכוש דרכם תכונות רוחניות, מפני שהגברים הם פורצי דרך, כמו בכל דבר בעולם שלנו, תמיד ובכל מקום הם חלוצים הם גם אלה שבונים וגם אלה שהורסים, והנשים הולכות אחריהם.

אבל אחרי הפריצה הגברית באים "גדודים" של נשים, ואז כבר מתרחשת לידה של תכונות רוחניות וחינוך של נשמות חדשות. כאן נכנסות לשליטה תכונות של החלק הנשי, שלא רק משלימות, אלא גם מאוד רציניות בדחיפה שלהן קדימה, ופעילות במדרגות הרוחניות.

שאלה: כלומר הדרישה העיקרית מגיעה מנשים?

תשובתי: כן, בתורה חוזר ומוזכר לא אחת שצריך להקשיב לאשת איש, לאישה. התורה כתובה בצורה מעניינת מאוד, למרות שמדובר בה כביכול על גברים, תמיד מופיעה איזו אישה שכביכול מנהלת אותם בסתר, כמו האישה במשפחה.

הגבר נחשב לראש המשפחה, אבל למעשה היכן שלא ביקרתי בעולם, את מי שלא שאלתי, אפילו את האינדיאנים בדרום אמריקה, שלא לדבר על עמי אירופה, ואפילו בקרב משפחות אפריקאיות, אצל כולם, בכל מקום האישה היא יסוד החיים, יסוד העולם. אותו הדבר גם בחכמת הקבלה, אבל הפריצה נעשית על ידי כוח זכרי שמאחוריו ניצב, תומך, דוחף, מכוון ואפילו מורה הכוח הנקבי.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.06.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest