דף הבית / אקטואליה / האם עונש מוות יפתור את בעיית הטרור

האם עונש מוות יפתור את בעיית הטרור

הערה: כנסת ישראל עובדת על הצעת חוק המאפשר לבית המשפט לגזור עונש מוות על מחבלים.

התייחסותי: עדיין לא ידוע האם החוק יתקבל ועד כמה הוא יהווה הרתעה וינטרל את הרוע. אדם שמתכוון לבצע פעולת טרור אינו חושב על כך שהוא עלול למות כתוצאה מהפעולה. הוא סבור, כפי שהבטיחו לו, שבמותו יחכו לו 72 בתולות בגן-עדן, ושהמנהיגים שלו ידאגו לכל צרכי משפחתו. כלומר, התנאים גם בעולם הזה וגם בעולם הבא, מעודדים ותומכים בו לצאת לפעולה. אנחנו חייבים לערער לו את הביטחון הזה.
בעבר היו קוברים מחבלים בעור של חזיר כנגד האמונה האסלמית, על מנת שהנשמה לא תגיע לגן-עדן, אלא תירקב בגוף.
הערה: כך נהגו לעשות הבריטים ששלטו בהודו.

התייחסותי: באופן כזה הם הצליחו לעצור מהומות גדולות, אלא שזו פעולה שאיננה תואמת את הגישה היהודית, ולכן כיום כל מי שמתכוון לבצע פיגוע מרגיש גיבור, שיש לו סיבה למות וגם שחייו אינם מסתיימים בזאת. כאשר מחבל נתפס הוא צועק: "תנו לי למות! מחכים לי שם!", הוא מאמין בכך בביטחון מלא ומתמלא מהציפייה לאושר הצפוי לו, לכן איני מתאר לעצמי כיצד ניתן לעצור אותו.

הערה: אנשים כבר לא מקשיבים לקריאה שלך, שאפשר לעצור את הטרור רק על ידי זה שעם ישראל יתחיל להתקיים לפי החוק "ואהבת לרעך כמוך".
התייחסותי: אמנם לא שומעים אך אין לי ברירה, ככל שאני צועק ומתריע בכל כלי התקשורת בארץ ואף בארה"ב, אני רק רוכש לעצמי יותר אויבים.
שאלה: מתי הקריאה שלך תתחיל לחלחל לתוך האדם?
תשובתי: כאשר תופיע בעיה שאינה ניתנת לפתרון, ייזכרו בלייטמן, אם לא היום אז בעוד 20 או 30 שנה, ואני בינתיים ממשיך לעשות כל מה שבידי ובכוחי לעשות.

שאלה: מאין הכוחות להמשיך ולא להישמע?
תשובתי: לא חשוב לי לחלוטין אם ישמעו אותי, זה לא מה שחשוב! אין כאן שום תועלת אגואיסטית. אני מקבל סיפוק עצום מכך שאני מפרסם את הבורא, את הרעיון שלו, את התאוריה שלו, את השיטה ואת המערכת שלו. אני יכול לדבר על כך מבוקר עד ערב, מידי יום, בכל רגע שנותר לי לחיות.

אני מודה לבורא שהכול כבר מוכן לעולם, שיהיה קל יותר לכולם להגיע בהדרגה לשאלות הקיום ולפתרונן. האנושות הייתה מגיעה לזאת בכל אופן, אבל כעת יהיה קל יותר, ולי אין צורך בדבר מעבר לכך.
מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 10.8.2017

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest