דף הבית / אהבה / האם ישנה אהבה בעולמנו?

האם ישנה אהבה בעולמנו?

שאלה: כיצד חכמת הקבלה מתייחסת למושג "אהבה"?

תשובתי: על פי חכמת הקבלה, קיימים שני סוגים של אהבה: אהבת חברים ואהבת הבורא. כל שאר סוגי האהבה שייכים לרמה פיזיולוגית, ולכן מנקודת מבטה של חכמת הקבלה הם נחשבים לחיבה, סיפוק הדדי, חובתו של האדם כלפי משפחתו, ילדיו, אך לא לאהבה.

אהבה, זה מה שנמצא מעל הדרגה האגואיסטית שלנו ומתגלה לאדם בהשגה הרוחנית שלו. בזה שמצמצם את השימוש באגו ומתעלה מעליו, האדם "יוצא" מתוך עצמו לתוך הקבוצה, הסובבים, ושם מתגלה האהבה.

מימוש האהבה בא לידי ביטוי בדאגה לסובבים. מה גם, שאלה הם אנשים זרים לי לחלוטין, שאינם שייכים למשפחה שלי, הם לא קרובים שלי, אני לא מעוניין בהם לגמרי.

אבל ברגע שאני מתחיל לגלות אותם כמרכיב הנחוץ להתעלות הרוחנית שלי, אני מבין שאני חייב לדאוג להם ולאהוב אותם, מפני שבחיבור נכון איתם אני משיג את הבורא. ומאהבת הסובבים אותי אני מגיע לאהבת הבורא.

כל מה שאנחנו מתכוונים היום במילה "אהבה", מהווה לא יותר מאשר פעולות פיזיולוגיות הכרחיות שקיימות גם אצל בעלי חיים, אבל בצורה של אינסטינקט. ואילו אצל האדם, זה לא אינסטינקט, מאחר ונהפך לכל מה שרק אפשר.

במילים אחרות, אפשר להסתכל על זה כעל ספורט, התעמלות, הנאה, אבל זו לא אותה האהבה שעליה מדובר בחכמת הקבלה. אין בה את אותה ההקרבה העצמית למען רעיון נעלה, כמו ברגש הרוחני שנקרא "אהבה".

חכמת הקבלה מנסחת את האהבה, כהיכללות בתוכי של רצונות של אנשים זרים לי לחלוטין ודאגה למילוי של הרצונות הללו יותר מאשר את הרצונות שלי. זה הופך למטרת הקיום שלי. אני מוכן לבזבז ולהקריב את כל החיים שלי כדי למלא אחרים, מפני שלזה הבורא מצפה ממני.

שאלה: האם יחסים כאלה במשפחה גם כן אפשר לכנות כאהבה?

תשובתי: רק במקרה שאני מתעלה מעל האיחוד הבהמי שלי עם יושבי ביתי ומתייחס אליהם כאל אנשים זרים לחלוטין. ואם לא, אז אני נמצא איתם במגע ברמה פיזיולוגית רגילה.

לכן כאן צריכה להיות הבנה וחלוקה נוקשה לחלוטין בין המושג הרוחני והגשמי של אהבה. ברמה הגשמית, השאלה: "אתה אוהב אותי?" מתכוונת ל"האם אתה מסכים לספק את הרצונות האישיים שלי?". זוהי התגלות רגילה של האגו. לכן היום יש עלייה ברמת הגירושין ופירוק המשפחה. אבל מגמה כזאת היא סימן של הערכה מחודשת של ערכי הדור.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 2, 23.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האהבה שהאגואיסטים לא מכירים
רחוב דו-סיטרי
אהבה זו התכללות הדדית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest