דף הבית / האם הפסיכולוגיה משתנה בזמן לימוד חכמת הקבלה 

האם הפסיכולוגיה משתנה בזמן לימוד חכמת הקבלה 

שאלה: האם הפסיכולוגיה של אדם הלומד את חכמת הקבלה, משתנה?

תשובתי: בוודאי, היא משתנה. ראשית, הוא מתחיל להבין, שמה שקורה איתו "יורד" אליו מלמעלה. שנית, זה קורה רק כדי שהוא יכניס את הבורא לתוך העולם שלו, ישתדל לעשות זאת לגבי כל דבר,  בכל התחושות וההשפעות שיעבור, להצדיק אותו. כמו שנאמר: "אחור וקדם צרתני", כלומר בכל פועל הבורא, או בצורה ישירה או בצורה הפוכה, או בהסתרה או בגלוי.

עלינו להשתדל שהבורא יהיה תמיד גלוי לנו, ואפילו הנסיבות הרעות ביותר לא יסתירו אותו מאיתנו, מפני שלמעשה אלה לא נסיבות, אלא הרצונות האגואיסטיים שלנו. אם הרצונות האלה קטנים, בדרגות שורש ו-א', אז הבורא נסתר בצורה חלשה, ואנחנו יכולים להימצא במה שמכונה "אור חסדים".

ישנם רצונות נוספים בדרגות ב', ג', ו- ד', אלה רצונות "כבדים" מאוד, שמעבירים אותנו מצבים אגואיסטיים מאוד לא נעימים, אבל אנחנו יכולים להיות בהם מחוברים עם הבורא. מפני שכאשר הבורא מטביע אותנו בתוך אגואיזם אכזרי, ואנחנו לא מתנתקים ממנו, לא נכנעים לשום פיתוי אגואיסטי, אז אנחנו כבר נמצאים בכוונה לקבל על מנת להשפיע.

עלינו להבין, שלפני שמתקנים משהו, חייבים תחילה לטבול במצב המקולקל. כמו שנאמר, אין בארץ צדיק, אשר עשה טוב ולא יחטא. כלומר, תמיד מתרחשת תחילה טבילה בתוך האגו, מופיע מצב בעייתי ואחר כך מגיע התיקון שלו. לכן מקובל, זה אדם שחווה את כל המצבים שיכולים להתקיים בעולם שלנו.

הערה: במילים האלה יש מעט פרסומת…

תשובתי: אני לא עושה כאן שום פרסומת. העיקר זה שהאדם יידע את האמת. אנחנו חיים בזמנים כאלה שהגיעה העת לדעת את כל זה. אין לנו זמן לכל מיני שיטות, תיאוריות ופילוסופיות יפות.

היום אנחנו נמצאים במצב שבו עלינו להעביר הכול לאנשים, והלאה הם יעשו בירור. הרי הבלבול שבו שורה האנושות עכשיו, לא דומה למה שהיה פעם. בעבר העולם היה רגוע, ואילו היום העולם והאנושות חווים לחצים רציניים. אני מקווה, שהתפשטותו של הידע הקבלי תעזור לנו לגלות מהר יותר את העולם האמיתי.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.09.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest