דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם הפחד עוזר להכרה עצמית?

האם הפחד עוזר להכרה עצמית?

שאלה: האם הפחד עוזר להכרה עצמית?

תשובתי: פחד זו צורה הכרחית מאוד לקיום הפנימי, מפני שהאגו, הרצון ליהנות, מרגיש רק ריקנות או מילוי, כלומר פחד או שחרור ממנו. לכן פחד, זו הצורה הטבעית ביותר של קיום האגו. בעולם שלנו מונים יותר מ – 800 סוגים של פחדים. דרך סוגי הפחד הללו אנחנו לומדים וחוקרים את עצמנו.

שאלה: האם יש בחכמת הקבלה שיטה, כיצד להתעלות מעל לפחד?

תשובתי: בוודאי! העיקר זה ליצור בנו גדלות הבורא, שתעזור לנו להתעלות מעל הפחד. הפחד דוחף כל הזמן מאחור ועוזר בקו שמאל, ואילו אנחנו צריכים להתעלות מעליו בקו ימין. זה מה שדוחף אותנו קדימה.

במילים אחרות, עלייה מעל לאגו, זו עלייה מעל לפחד. בכל רגע בחייו האדם מרגיש פחד, אפילו מבלי להיות מודע לכך. כלומר הכרה עצמית, זו הכרה של פחד, מה יקרה איתו? מאלו בעיות חיצוניות או פנימיות עליו להסתתר, לשמור על עצמו? הכול מאוזן רק לפי הכרת הפחד.

שאלה: כיצד ניתן לאזן את המצב הלא נוח הזה?

תשובתי: רק על ידי יציאה מעצמך, עלייה מעל עצמך: צמצום, מסך ואור חוזר.

שאלה: היום האנושות מרוויחה הרבה כסף על תרופות נגד דיכאון שעוזרות לנו להיפטר מהפחדים. האם זה מצביע על כך שעם הזמן הפחד הולך וגובר?

תשובתי: האנושות עוברת עכשיו תקופה מעניינת מאוד של התכללות הדדית זה בזה בעזרת רשתות וירטואליות וכדומה זו תופעה שתלך ותתפתח. באנושות יופיעו המון בעיות, פחדים, דאגות, מפני שבהתכללות זה בזה, דרך המכניקה הזאת, כל אחד מכניס באחרים את הפחד שלו. באופן הזה אנחנו מתקנים הרבה מאוד זה בזה.

מתוך שיעור וירטואלי, 11.02.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest