דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אפשר לשנות את מהלך ההיסטוריה? 

האם אפשר לשנות את מהלך ההיסטוריה? 

שאלה: כיצד אי-ידיעה של תכנית הבריאה וחוסר רצון לדעת אותה, משפיעים על ההיסטוריה העולמית?

תשובתי: היסטוריה זה מה "שנכתב בעצמות שלנו". לכן, אם אנחנו רוצים להשתתף בכתיבת ההיסטוריה העולמית, אז רצוי שנבין כיצד לפרש אותה, כיצד לשנות אותה. אנחנו כותבים את ההיסטוריה של היום. אם יש לי את האפשרות להזמין על עצמי, דרך הקבוצה, את האור העליון שיכול יותר ויותר להעלות אותי מעל האגו, אז מה שאני אתחיל להרגיש ייקרא העולם העליון וזו תהיה ההיסטוריה שלי. רק אני מסוגל לבצע זאת על עצמי ואף אחד אינו יכול להפריע לי בכך, אבל יכול לעזור. לשם כך קיימת עשירייה, קבוצה.

שאלה: האם מקובלים יכולים להתערב בהיסטוריה, לשנות אותה?

תשובתי: אני יכול להתערב בהיסטוריה רק על ידי הפצת השיטה הקבלית, ואם בני אדם יתחילו להתעניין בה, אז הם ישפרו את מצבנו. פרט לזה, אין לנו שום אפשרות להשפיע על משהו. בחכמת הקבלה אי אפשר לתמרן את כוחות הטבע. קיימים רק שני כוחות בטבע ועליי לתמרן בהם דרכי.

אתה יכול לפעול רק בכיוון אחד: להידמות יותר ויותר לבורא. באופן כזה האור העליון יעבור יותר ויותר דרכך ל"מלכות", שבה נמצאת כל האנושות.

שאלה: אפשר לומר, שההיסטוריה זו מחשבת הבריאה, התכנית שלה?

תשובתי: כן. זו תכנית לגילוי מחשבת הבריאה לנבראים.

שאלה: הכול נקבע, אי אפשר לשנות דבר, פרט לעתיד?

תשובתי: אתה יכול לפעול בהווה, כדי לשנות דווקא אותו ועל כך מספרים המקובלים. חכמת הקבלה לא מיועדת לשום דבר אחר. היא מסבירה, כיצד לעבור בצורה מהירה ונעימה את התקופה, החל מימינו ועד לגמר התיקון המלא של כל הבריאה.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.07.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest