דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור ילמד ויבהיר הכול

האור ילמד ויבהיר הכול

שאלה: מי מסיים את המדרגה ועובר למדרגה הבאה, האדם או הקבוצה?

תשובתי: כולם יחד מסיימים את המדרגה. סיום של מדרגה, זה נקרא חיבור כולל בין כולם – ישראל, אורייתא וקב"ה חד הוא. כולם מתמזגים לאחד.

שאלה: האם כולם מסיימים באותו הזמן את תקופת ההכנה?

תשובתי: בעיניך נראה שכולם יחד. אתה לא יכול להשיג רוחניות לבד ללא אחרים. כאשר אתה משיג רוחניות, אתה רואה שכולם כבר נמצאים שם, אחרת לא היית יכול להשיג אותה.

כדי לסיים את המדרגה הנוכחית חסר לך רק חיבור, השתתפות הדדית, התקדמות לאותה המטרה, כאשר כולם כאחד מגלים את הכוח האחד. אתה צריך להרגיש בעצמך מה חסר לך לשלמות, יחסית לכפי שאתה מתאר אותה לעצמך. ויכול להיות, שהבירור שלך הוא לא מספיק מדויק ולא נכון, לכן האור העליון מאיר לך ומשפיע עליך קצת יותר חזק ובזה מעורר בך חסרונות פרטיים שחסרים לך כדי שאתה תתעלה מעליהם ותתחזק בקבוצה.

אנחנו בונים את כל ההתקדמות שלנו ב"למעלה מהדעת". דעת, זה חסרונות אגואיסטיים, בעיות, נטיות ותשוקות אגואיסטיות, והם נותנים לנו "בשר", עובי ועומק של ה"כלי", שמעליו אנחנו בונים נטייה להשפעה, לאהבה, לחיבור, לחיזוק, להצדקה ולהערכת הזולת. את כל זה אנחנו בונים מעל לאגו שלנו.

האור המחזיר למוטב מגדיל את האגו שלנו, כדי שתהיה לנו אפשרות ללכת ולהתעלות מעליו. הוא מלמד אותנו לא להישאר בדרגת בהמה, כי אנחנו משתוקקים לאהבה בהמית, להישגים גשמיים. האור מלמד אותנו להתעלות מעליהם ולקחת בחשבון ערכים יותר גבוהים, לבנות את החיים שלנו בצורה יותר מטרתית.

האור מברר ומבהיר לך הכול, הוא מחזיר למוטב בכל מיני האופנים, הוא מגדיל בך את אותן התכונות שאתה צריך, הרעות והטובות. הוא מנווט אותך ומכוון אותך בכל דבר, האור עושה הכול! וממך נדרש רק דבר אחד – להצדיק את החברים בעיניך, להשתדל להיות איתם בקשר, לעורר אותם. זה מספיק.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 30.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סולם אל העתיד
אוניה קטנה בגלים הסוערים
קשת האש בין המדרגות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest