דף הבית / חינוך, ילדים / האוניברסיטה הפתוחה של העולם האינטגרלי

האוניברסיטה הפתוחה של העולם האינטגרלי

אם הטבע אומר לנו שעלינו להתקדם לחברה גלובלית ואינטגרלית, ולהיות באיזון כמו גוף אחד שחי על פי חוק הערבות – עלינו להבין כיצד להגיע לזה. וכאן יש לנו כביכול המון שיטות.

חכמת הקבלה אומרת כך: בואו נתקדם בצעדים קטנים. לא צריך לבנות תוכניות לאלפי שנים קדימה או בכלל לתקופה שבה האנושות, לפי ההשערות, יכולה להמשיך להתקיים. בואו נראה מה עלינו לעשות היום.

קודם כל, כל אדם מתוך שבעת המיליארדים צריך להבין מה המשמעות של חיים משותפים במערכת אינטגרלית וגלובלית. בואו נתחיל להתקרב זה לזה. בואו נלמד את החוקים של המערכת האינטגרלית הזאת, שכל חלקיה צריכים להיות קשורים יחד.

הרי אנחנו קשורים זה לזה, אך איננו רוצים זאת, ולכן אנחנו נתקלים בבעיה רצינית, כמו במשפחה שמתפרקת. אם בעל ואישה עוד יכולים להתגרש, לנו אין אפשרות כזאת. אין לנו לאן לטוס מחוץ לכדור הארץ, ולכן אנחנו חייבים לבנות כאן שלום-בית בין כל שבעה מיליארד בני המשפחה.

אם כך, עלינו להתחיל ללמוד כיצד יוצרים סביבה טובה ואיכותית. הרי מתוך ניסיון החיים שלנו ומתוך המחקרים, אנחנו רואים שהסביבה בעצם מעצבת את האדם. לא משנה לאן תכניס אותו, הסביבה של היום היא האדם של מחר.

כלומר, בסופו של דבר, נצטרך לארגן מסביבנו מעין "מעטפת" של כלי תקשורת, שהשפעתם תכין את האנושות לאינטגרליות, כדי שהיא תוכל להתקדם לקראת הערבות.

בואו נעשה זאת. הרי אין ספק שזה נחוץ. בראש ובראשונה, זה יסייע לנו להפחית את הבעיות החברתיות: האלימות, הסמים, התפרצויות הזעם, הטרור, הבעיות במשפחה וכן הלאה. אז בואו, בשלב הראשון, נתחייב יחד להתחיל ללמוד על הגלובליזציה שכולם מדברים עליה, על האינטגרציה, שכפי שכולם כבר מבינים, אנחנו נמצאים בה. בואו נבין מה זה.

בואו נפתח אוניברסיטה עולמית שתאפשר לנו להסתדר בעולם החדש. הלימוד הזה צריך להימשך כל הזמן, מגיל אפס ועד מאה ועשרים. הרי במשך כל חיינו נצטרך להתקיים בתוך אותה המערכת, שתדאג לנו בכל המובנים.

בצורה כזאת, נתחיל לגבש ולחנך את עצמנו בעזרת המדענים, הפסיכולוגים, הסוציולוגים, הפוליטיקאים, אנשי התקשורת, המחנכים, המורים בבית הספר, פרשני הרדיו והטלוויזיה, העיתונאים ועוד. יחד עם החדשות וכל השאר, נתחיל לדבר על כך, נתחיל ליצור רוח כללית, ואז נעורר שינויים באנושות כולה.

מתוך ישיבת תוכן על ספר חדש שייצא לאור בשפה העברית, 11.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
אין על מי לסמוך, רק על המדע
צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות
שבעה מיליארד בני בית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest