דף הבית / חינוך, ילדים / האהבה תהפוך את הילד לחכם יותר

האהבה תהפוך את הילד לחכם יותר

מחקר של אֵלֵן שוֹר יחד עם קבוצת מדענים, לוס אנג'לס: ככל שתתחילו להעניק לילדכם רגשות חמים, כך הם יהפכו ליותר חכמים. גודלו של המוח האנושי תלוי באהבת אֵם. עוּבר בבטן אימו שומע ומבין הכול, לכן המדענים ממליצים לשמוע יותר מוזיקה, לקרוא בקול רם בזמן ההיריון, העוּבר שומע ותופס מידע הרבה לפני לידתו.

כמו כן נקבע, שבמוחו של ילד שלא דואגים לו כיאות ובצורה הראויה, חסרים האזורים שמשפיעים על המשך החשיבה ותפיסת העולם שלו. לתינוק שלא היה לו מזל עם ההורים שלו, יש יותר סיכויים להפוך למנודה מבחינה חברתית ולאדם שחייו לא יסתדרו.

תגובתי: אהבה, כלומר התכללות ברצונו של האחר, מהווה את התכונה העיקרית של עולמנו ושל העולמות העליונים. רק שבעולמנו התכונה הזאת נסתרת, כדי שאנחנו נוכל לזהותה כחיונית והכרחית ולפתח אותה. לכן היא ניתנה לנו כמצווה, ציווי שאותו חייבים לבצע, כדי להביא את עצמנו ואת העולם לשלמות. ודאי שהתכונה הזאת של האהבה מועילה בכל הרמות.

במקרה של ילדים, נכללים בנו אינסטינקטים טבעיים (בהמיים), שלעיתים מפריעים ומנוגדים בצורה אגואיסטית, אנושית, כאשר אנחנו מזיקים לילדינו, בכך שמעדיפים את עצמנו על פניהם, במקרה כזה בני האדם הם יותר "בהמיים" מבהמות.

היציאה לעולם העליון מבוססת על אהבה, למרות האגו שלנו ומעליו. בונים אהבה, משאירים את הדחייה מתחתיה, מכסים את השנאה באהבה, ובמידת הכיסוי, מתחילים להרגיש את העולם העליון.

ידיעות קודמות בנושא:
קשר הדדי שמשפיע על האושר
העולם הילדותי הזה
חוסר תקשורת פוגע במוח האדם

One comment

  1. אני קורבן של חוסר אהבה וחום
    זה הרס את החיים שלי במידה מסויימת אבל אין בי האשמה להורים שלי מבחינתי הם מסכנים ואני תמיד אוהב אותם למרות שהם לא אהבו אותי ברגעים מסויימים בחיים שלי שהייתי צריך וכמובן גם מלידה. לא זכור לי שבגיל 5 אמא שלי פשוט חיבקה אותי גם לא בגיל 16.. דבר שיצר אצלי שנאה ורוע לאחרים.. הכל בסדר ואני לא לוקח קשה אך בשל הסבל שעברתי הרגשתי שאני מוכרח לשתף ולפרוק כדי לגלות את האהבה אולי מהבחינה הזאת…
    עד היום אינני מסוגל להבין מדוע אמא שלי לא קוראת לי חמוד בעוד שלאחי כן.. אבל רק האהבה תנצח. כמו שהרב תיאר – זה פשוט חוסר בחום ואהבה אך בע"ה תהיה לי אישה יקרה שתעניק לי את זה ואז אוכל לאהוב את הורי כפי שקשה לי מאוד לעשות את זה כעת. אוסיף ואגיד שמרוב תמימותי לא הבנתי למה אני לא מצליח אף פעם לכבד את ההורים שלי, אך כעת כשהרע מול עיניי, והטוב לפניי אני יודע. אני חייב לזכור את המטרה והיא הטוב, היום שכולו טוב.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest