דף הבית / עולמות נפגשים / דלת אל חכמת הקבלה 

דלת אל חכמת הקבלה 

שאלה: היכן מצטלבים חכמת הקבלה והחיים הפשוטים?

תשובתי: הם לא מצטלבים בשום מקום, החיים הפשוטים זורמים בתוך חכמת הקבלה. כמו שהאטמוספירה למשל מקיפה את כדור הארץ, כך גם חכמת הקבלה מקיפה את החיים שלנו. חכמת הקבלה זו המערכת שבה אנחנו קיימים, ללא כל קשר אם אנחנו מודעים לזה או לא, מתארים לעצמנו משהו כזה או לא. זה לא תלוי באדם ולא בשום דבר אחר. חכמת הקבלה  היא מערכת ההנהגה של העולם שלנו.

שאלה: המדע נועד להקל על חייו של האדם, האם אפשר לומר את אותו הדבר על חכמת הקבלה?

תשובתי: יש אנשים שעוסקים בחכמת הקבלה מפני שהם רוצים להבין ולדעת משהו, אלה הם הפילוסופים. את חכמת הקבלה לומדים בכ-1800 אוניברסיטאות בעולם, אבל רק מנקודת מבטה של הפילוסופיה, ללא השימוש המעשי. אלה הלומדים את חכמת הקבלה כדי להשתמש בה הלכה למעשה נקראים "מקובלים". חכמת הקבלה עוסקת בגילוי ההנהגה העליונה של העולם שלנו לאנושות, ואז האדם מתחיל לראות, להבין, להרגיש ולבדוק על עצמו, בחברה הסובבת אותו ובמרחב, האם זה באמת כך. מי שמגיע לחכמת הקבלה הופך לחוקר של מהות החיים.

שאלה: איך אפשר להגיע לחכמת הקבלה? היכן נמצאת אותה הדלת שעליה אפשר לדפוק? האם צריך לדעת את הכתובת, או שזה מגיע מתוך עצמך?

תשובתי: כאשר הייתי נער, התעניינתי מאוד בפיזיקה ובאלקטרוניקה, לאחר מכן הופיעו המחשבים, ובהמשך הרגשתי שלא המחשבים עצמם עניינו אותי, אלא המודלים הביולוגיים שלהם, ולכן התחלתי לעסוק בביו קיברנטיקה. כלומר, האדם מובל בחיים על ידי הרצון הפנימי שלו, וכך גם לחכמת הקבלה, אנשים מגיעים מכל מיני מקומות, לא מבינים ממש בשביל מה, איך ולמה, אולי שמעו במקרה משהו שנשמע מעניין, נתקלו באיזה ספר, הגיעו דרך מכרים וכדומה. לחכמת הקבלה מצטרפים בתת המודע אלה המחפשים אחר משמעות החיים.

הערה: אבל על שאלת משמעות החיים, באופן עקרוני אין תשובה, ואם חכמת הקבלה נותנת עליה תשובה, אז זה ככל הנראה לא באופן מיידי.

תשובתי: אפשר לשמוע על כך מיידית, אבל לא להשיג את זה. כדי להשיג את משמעות החיים צריך להתאמץ.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 10.2.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest