דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / גן עדן וגיהנום – איפה אתם מתחבאים?

גן עדן וגיהנום – איפה אתם מתחבאים?

גן עדן וגיהנום - איפה אתם מתחבאים?

טענה: ראיתי שהרב לייטמן מספר על עולם רוחני שבו מנוחה מוחלטת ותענוג נצחי. לא מצאתי הרבה הבדלים בין זה לבין הדת שגם מספרת על גן עדן וגיהנום.

תשובה: הקבלה משתמשת באותן המילים כמו הדת שנולדה ממנה. ההבדל הוא בהבנת הטקסט, מה נאמר ועל מה מדובר. ראשית, מדובר רק על החיים שלנו. אין עולם שמחכה לנו אי שם אחרי המוות! השכר – כאן, בחיים האלה, בהשגת הבורא, ברכישת תכונת האהבה והנתינה לזולת.

גן עדן וגיהנום – מצבים פנימיים של האדם. הגעת לאהבה – גן עדן. ההפך – גיהנום. ודאי שכל זה שייך לאלה שמרגישים את העולם העליון בתוכם, ומפרשים כך את המצבים שהם חווים.

הבנה נכונה, ומתן הגדרות אמיתיות למשמעות המילים שבתורה ובספרים הקדושים בכלל, הם תוצאה של עבודת האדם על עצמו, עבודת תיקון בת כמה שנים.

לכן, לגבי האמירה שלך – "ראיתי שהרב לייטמן מספר על…" – קצת מוקדם מדי לשפוט…

לחצו לצפייה בסרטוןגן עדן וגיהנום – כל האמת

(מתוך התוכנית "שאל את המקובל" מה – 11.10.07. לצפייה בתוכנית המלאה)

לינק מקוצר למאמר: http://laitman.co.il/1vmPP

8 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה זה השמות : הקדוש ברוך הוא, או התוספת יתברך שכל הזמן כתוב בעשר הספירות?

  2. לא ברור מן ההסבר בקליפ, אם הגיהנום זה לפני שמתחילים עם לימוד קבלה ונפתחת הנקודה שבלב דהיינו בחיים הגשמיים, או האם גיהנום זהו שלב יותר גבוה שגם הוא בהשגה רוחנית?

  3. שלום לרב! האם קריאה של ספר "שמעתי" או כל ספר אחר ממקורות הקבלה מאיר אור מקיף לאדם גם כשהו לומד לבד?(אדם שנמצא בקבוצה רוחנית)   והאם שמיעה של שיעור מוקלט  עושה פעולה טובה של המאור או שזה רק עוזר לסדר את השכל ואת ההגדרות? אשמח לקבל הנחייה! תודה מראש..

  4. שלום לרב! שאלתי היא האם הבורא שהוא בעצם החוק הכללי שמקיף את המציאות , ממש חוק מוחלט כמו כל חוק אחר במציאות ממש מתייחס לכל מילה ומילה בבקשות הפנימיות של האדם (כמובן שמדובר על ההתפתחות הרוחנית ולא על בקשות לדברים גשמיים)והאם דיבור (פנימי) עם הבורא בשפת האם של האדם ממש מגיע ל"אוזניו" באותה נשימה? בקיצור האם להשתדל כל הזמן להיות איתו בקשר מחשבתי של זיכרון ויגיעה בלהצדיק למעלה מהדעת או ממש דיבור בשפת בני אדם (הקול הפנימי )יכול לעזור יותר אשמח לקבל תשובה תודה רבה רבה שיש לי את הזכות להיות בהכרת התהליך שמוביל את הבריאה יחד עם בני ברוך!

  5. פתיחת אליהו הנביא זכור לטוב

    פתח אליהו הנביא זכור לטוב ואמר: רבון עלמין, אנת הוא חד ולא בחשבן, אנת הוא עלאה על כל-עלאין, סתימא על כל-סתימין, לית מחשבה תפיסא בך כלל, אנת הוא דאפקת עשר תיקונין וקרינן לון עשר ספירן, לאנהגא בהון עלמין סתימין דלא אתגלין ועלמין דאתגלין, ובהון אתכסיאת מבני נשא, ואנת הוא דקשיר לון ומיחד לון, ובגין דאנת מלגאו כל-מאן דאפריש חד מן חברה מאלין עשר, אתחשיב לה כאלו אפריש בך, ואלין עשר ספירן אנון אזלין כסדרן: חד אריך וחד קצר וחד בינוני, ואנת הוא דאנהיג לון, ולית מאן דאנהיג לך, לא לעלא ולא לתתא ולא מכל סטרא, לבושין תקנת לון דמניהו פרחין נשמתין לבני נשא, וכמה גופין תקנת לון דאתקריאו גופא לגבי לבושין דמכסין עליהון.

    פתח אליהו זכור לטוב ואמר: ריבון עולמים, אתה הוא אחד ולא בחשבון, אתה עליון על כל-עליונים, סתום על כל-סתומים, אין מחשבה תפיסה בך כלל, אתה הוא שהפקת (הוצאת) עשרה תיקונים וקראנו להם עשר ספירות, להנהגה בכאן עולמות סתומים שלא התגלו ועולמות גלויים, ובכאן התכסת מבני אדם, ואתה הוא הקושר אותם ומייחד אותם, ומפני שאתה פנימי כל מי שפורש אחד מן חברה מאלו עשר, נחשב לו כאילו פרש ממך, ואלו עשר ספירות הן משתלשלות כסדרן. אחד ארוך ואחד קצר ואחד בינוני, ואתה הוא שמנהיג אותם, ואין מי שינהיג אותך, לא למעלה ולא למטה ולא מכל צד, לבושים תקנת להם שמהם פורחות נשמות לבני אדם וכמה גופין תקנת להם הנקראים גוף לגבי לבושים המכסים עליהם.

  6. עופרה יקירה

    גן עדן וגהנום נפתחים רק למי שכבר עבר את המחסום

    והגיע לרוחניות.

  7. בזמנו הרב ציין שגם מי שלומד דרך השעורים באינטרנט

    יכול לקבל אור מקיף, וכמובן מספרי הקבלה המתאימים.

    אך הרב ממליץ לכל מי שגר בארץ (לגברים) ,

    לעשות את מירב המאמצים להגיע לפחות פעם בשבוע

    לשעור, עם קבוצת הגברים של בני ברוך.

  8. הבורא מתייחס אך ורק לבקשות הבאות מהלב באיזו שפה שמתאימה לך 🙂

    אני מצטטת לך מתוך ספרו של הרב: "בעקבות הלב", עמ' 47-48

    תפילה ובקשה לעזרה ממרומים – דיאלוג מתמיד עם הבורא

    התפילה והבקשה לעזרה ממרומים הן האמצעי העיקרי המסייע להתקדמות רוחנית. התפילה מכוונת לבקש כוחות ואמונה, שיהיו חזקים דיים, כדי לנצח את החרדה מלפעול שלא על פי חוקי ההישרדות האגואיסטיים, ושלא על פי חוקי השכל: שיהיו חזקים דיים כדי שיוכל אדם לבטוח בכוחו, יחודו וגדולתו של הבורא ושיוכל אדם שלא לפחד מהעתיד.

    כוונות מאולצות ומלאכותיות בזמן התפילות , הבקשות או המעשים, אינן מתקבלות על ידי הבורא, שאינו שועה לדברים שמן השפה ולחוץ אלא רק להמיית הלב הבאה מהרגשה של אמת. ביטויים יפים וריקים מתוכן לא יעשו את העבודה, גם לא קריאת סימנים, או כוונות בלתי מובנות בסידורים קבליים.

    הדבר היחיד הנדרש מהאדם הוא לכוון את לבו אל הבורא, להרגיש את הרצונות ולבקש ממנו לשנות את הרצונות העצמיים בהתאם. וזאת, מתוך דיאלוג מתמיד ובלתי פוסק עמו !

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest