גישה בריאה לחיים

שאלה: האם חכמת הקבלה, בשלב ההתחלתי של הלימוד, התפקיד שלה בעצם לנקות אותי לגמרי מכל מיני דברים שרכשתי אודותיה בשכל וברגש?

תשובה: לא, זה לחוד וזה לחוד. למדתי הרבה בחיים שלי, בבית ספר, באוניברסיטה, בקורסים למיניהם ובדוקטורט. נו, אז מה, למה אני צריך למחוק את זה? למדתי דברים שהם שייכים לעולם הזה, במישור העולם הזה הם נכונים. אני לא צריך להתנזר מהם. כל מיני דפוסי חיים, אמונות שפיתחת לעצמך, הם משתנים.

אבל שוב, אני לא מטפל בהם, לגמרי לא מטפל בהם. אני צריך למשוך המאור המחזיר למוטב, וכל מה שאתה עכשיו מדבר, על ידיעה קודמת, גישה קודמת, זה לא חשוב לי. המאור המחזיר למוטב, הפעולה שלו כפועל יוצא, משנה כל מיני אמונות או כל מיני גישות שהיו לי.

אני מקבל גישה יותר בריאה, יותר דידקטית, יותר פשוטה, יותר טהורה, ללא שום אמונות ופחדים ודמיונות, וכן הלאה.

חכמת הקבלה מלמדת אותי לחיות לפי הכלל "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות" (סנהדרין ו', ע"ב). זהו, רק על העובדות להתבסס, ולבדוק אותן אם זה עובדות. ומה שמספרים לי כך וכך וכל הדמיונות שהעולם שלנו מלא בהם ממש כמו באיזה הוליווד, אני לא מקבל את זה, אני מפסיק להתייחס לכל הדברים האלה.

דווקא חושבים שבחכמת הקבלה יש הרבה אגדות למיניהן וכל מיני דברים שצריכים להאמין בהם, שאם אתה עושה כך אז זה יהיה כך, אם אתה חושב או מאמין שזה כך, זה יהיה אחרת.

חכמת הקבלה היא חכמה מאוד בריאה, פשוטה, שמתבססת על עיקרון פשוט, אני צריך לממש בכל רגע את עצמי בצורה הכי קרובה לתכונת ההשפעה, זה הכול, ורק בזה להיות. לא נשאר שום דבר ששייך לאגדות, מה שאנחנו רגילים מהחיים שלנו, אמונות, סטיגמות למיניהן, הרגלים כל מיני.

אנחנו לא מודעים עד כמה אנחנו נמצאים עם כל הדברים האלה בחיים שלנו כי כך סבתא אמרה, אימא אמרה, וכולי. יש לנו הרבה מאוד קודים שהם לא קיימים, ואנחנו חיים איתם.

חכמת הקבלה, כשאתה מתחיל לעסוק בה, מנקה ממך את כל הגישה הזאת, אתה לא מאמין לכלום, אתה מקבל הכול רק לפי העובדות, אתה רוצה לראות תוצאות במקום. אתה מוכן ללכת אפילו במה שנקרא "אמונה למעלה מהדעת" גם כן בעיניים פקוחות ובידיעה ברורה מה אתה עושה, אין מקום למה שקוראים "אמונה" בדתות וכל מיני שיטות מיסטיות.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע", מס' 26, 19.12.14

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest