דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / גילוי של חכמת הקבלה מדור לדור

גילוי של חכמת הקבלה מדור לדור

שאלה: "ספר היצירה" שנכתב על ידי אברהם, זו יצירה נפלאה, פואטית, מתוכננת בקפידה. זה נקרא בעונג רב, אבל רק מחשבות נפרדות מובנות. האם יש מפתח להבנתו?

תשובתי: לשם כך צריך ללמוד את חכמת הקבלה. למשל, במה שונה המדע בכל דור? בכך, שהוא מתפתח, משיג ויודע יותר ויותר את מה שלא היה ידוע קודם לכן. לכן בכל דור מקובלים יכולים בדיוק כמו במדע לגלות יותר ויותר.

ספרו של אברהם כתוב בצורה "חלקה" יותר מספרו של "אדם". אברהם השלים על ידי ההשגות שלו את מה שכתב אדם וגילה יותר לעומק את חכמת הקבלה. וכמוהו עשו אחריו כל השאר.

קבוצתו של אברהם, בכך שניגשה לעבודה רוחנית, החלה להשיג בחיבור ביניהם את תכונת ההשפעה, את התכונה העליונה, את הבורא. אם בני אדם משחזרים מחדש ביניהם קשרים טובים של אהבה הדדית, אחריות הדדית, הבנה הדדית, אז במידת האמיתות של הקשרים הללו מתגלה בתוכם הבורא. רשת קשר זו נקראת "כלי" שבתוכו מתגלה הכוח העליון.

אברהם גילה את השיטה להשגת הכוח העליון בקשר בין בני האדם. ומשה קלט וסיגל את השיטה הזאת בפועל. בני דורו עברו "ירידות" אגואיסטיות גדולות מאוד, שנקראות "גלות מצרים". הם צללו לתוך אגו גדול מאוד, אבל עם זאת יכלו להתעלות מעליו באיחוד, כך שבחיבור של שתי המגמות המנוגדות, דחייה אגואיסטית עצומה ובו זמנית השתוקקות משותפת לקשר, כלומר פירוד וקירוב, הם יצרו תנאים שבהם התגלה הבורא. זה היה ההישג של משה שמתואר על ידו בתורה.

מה שמשה עשה עם הקבוצה שלו בהשוואה לְמה שהשיג אברהם, הייתה פריצה גדולה קדימה. לכן הדור של משה התעלה במלואו מעל העולם שלנו, גילה את הבורא בקשר ביניהם והשיג את המצב הגבוה ביותר, שעד זמנינו אף פעם עוד לא הושג גבוה ממנו. עד היום משה הוא המנהיג הרוחני הגדול ביותר של העם.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 23.7.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest