דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גוף וראש של האנושות

גוף וראש של האנושות

"כמו כן אי אפשר לדבר עם ההמון מכל דבר רוחני, זולת ברעש לא מסודר, ולא יועילו להם שום דברי שכל, מחמת שאין להם הכנה בנפשם להנות מהצורות שעל גבי החומריות. ואינם דבקים, זולת בתמונה הראשונה, של הבריאה הסמוך להם, שהוא העביות שבגשמיות, אשר על כן גם בדיבורי העולם הבא, מחויב להם אותו המבטא  הדבוק במין הזה." (בעל הסולם, "סגולת זכירה").

הדברים מכוונים לבני אדם רגילים, ולא לבני אדם עם הנקודה שבלב, אצלם הנשמה כבר מתחילה להתפתח. אבל אם יוצאים לרחוב, אז למי אתה יכול לפנות? שם אף אחד אינו מעוניין במה שאתה רוצה "למכור" להם.

הרצון הכללי שנברא על ידי הבורא, נשבר לכמה חלקים: נה"י, חג"ת, חב"ד, שכל אחד מהם תואם ל – 2000 שנה. היום אנחנו נמצאים באלפיים השנה השלישיים בדרגה האחרונה שלהם. בדרגה זו יש בני אדם שבכלל לא יכולים לתפוס את חכמת הקבלה.

בכל אחד מ – 2000 השנים עברנו תיקונים מסוימים, וכעת אנחנו נמצאים בשנת 5778 משנת אפס, שנספרים החל מ"אדם". נשאר לנו קצת יותר מ – 200 שנה עד לגמר התיקון, עד לסוף 6000 שנה.

לכן, היום בעולם שלנו יש מעט מאוד אנשים שמתעוררים לתיקון, וכל השאר הם שיכבה שלא תתעורר ולא תוכל להיתקן בעצמה, או שהייסורים מתקנים אותה או ההסברים שלנו, שאותם בני אדם יקבלו בעל כורחם, ייצמדו אלינו ויאמרו: "תעשו איתנו מה שאתם רוצים, רק שלא יכאב, שלא יהיו בעיות". מצב זה נקרא "גוף", וכל המצבים הקודמים נקראים "ראש". מה גם שחלק ה"ראש" מהווה 1% מתוך האנושות מכל אוכלוסיית העולם, ואילו הגוף מהווה 99%. לכן נאמר: "אלף נכנסים לחדר ואחד יוצא להוראה".

מתוך שיעור וירטואלי, 29.10.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest