דף הבית / אהבה / בעל הסולם על מצוות אהבה

בעל הסולם על מצוות אהבה

הערה: טוענים כלפיך שאתה שׂם דגש על תיקון היחסים בין בני אדם ועל איחוד, בעוד בעל הסולם כתב בעיקר על עולמות, ספירות וכדומה.

התייחסותי: בעל הסולם היה חייב לגלות את מערכת ההנהגה של העולם שלנו. הספרים שלו "תלמוד עשר הספירות", פירוש ל"עץ החיים" של האר"י, פירוש לספר הזוהר וכתבים אחרים, היוו את הבסיס לעבודתו. אבל, גם אם ניקח את האגרות (מכתבים) והמאמרים של בעל הסולם, אז כולם מדברים על האופן שבו מתרחשת השגת הבורא, שזו מטרת הלימוד של חכמת הקבלה.

השגה רוחנית מתרחשת רק בקרב אנשים שעוסקים ביצירת קשר מסוים ביניהם. על הקשר להיות דומה לעשר ספירות, לכן בעל הסולם תיאר אותו כ"תלמוד עשר הספירות".

ברגע שאנשים הופכים להיות דומים במידה הקטנה ביותר לאותן עשר הספירות, הם מיד מתחילים להרגיש בתוכן את הבורא. כלומר הרגשות הללו הן כמו חיישן, גלאי, שמגלה את הבורא.

הערה: בעל הסולם קיבל פעם מכתב מאחד האזרחים שבו הוא טען כלפיו שהוא מתאר מבנה חדש, שיטה חדשה. בעל הסולם ענה לו במכתב ארוך ובו הדגיש שככל הנראה, אותו אדם לא למד מספיק את המילים שלו. הוא ציין, שכאשר העם נכנס לארץ ישראל, עדיין לא היה שלום, ולכן אי אפשר היה לצפות שמישהו יקיים את המצווה העיקרית. כדי שהתורה לא תישכח, בני אדם התחילו לעסוק במצוות אחרות וזנחו את המצווה העיקרית, כי לא הייתה להם דרך אחרת, אולם המצווה העיקרית היא "ואהבת לרעך כמוך".

התייחסותי: זה כתוב שחור על גבי לבן. אין לאן לברוח מקיום המצווה וזו בדיוק לא מתקיימת. כל הדתות המודרניות ריקות מביצוע המצווה של אהבת הזולת. לכן כולן, כולל גם אנשי דת ואחרים, שונאים את חכמת הקבלה, כי היא שׂמה דגש דווקא על השגת אהבת הזולת.

מתוך שיעור וירטואלי, 10.09.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest