דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / במרכז של כל הבריאה

במרכז של כל הבריאה

אנחנו נמצאים במרכז הבריאה. ודווקא אנחנו, אלה שנמצאים בספקות, בבעיות ובבלבולים, על ידי המאמצים הקטנים שלנו מבצעים את העבודה הרצויה ביותר לבורא, הכי נעימה לו.

כך תינוק קטן מהנה את ההורים שלו בכל פעולה בלתי מודעת שלו. הכול מתפשט ממעלה למטה. לכן אנחנו צריכים ללמוד על העולם הרוחני מתוך העולם הגשמי, ואז נראה אילו פעולות גדולות אנחנו עושים.

והרבה מאוד מצבים שכל הזמן משתנים בעולם, זו התגלות של השכינה, שדה עצום גדול שכולל בתוכו את כל העולמות, כל הנשמות, כל התנאים, כל ה"רשימות", הכול נמצא בתוך השכינה. מעליה, זה ט' ספירות ראשונות, השפעה של הבורא. מתחתיה, ט' ספירות תחתונות שלה, זה כלים/רצונות שבורים. והשכינה עצמה, היא בינתיים כתר דמלכות דאצילות, וט' הספירות התחתונות שלה נפלו לתוך ג' עולמות בי"ע.

כל מה שקורה בעולם שלנו, כל מה שמצטייר לפנינו, זו העתקה קטנה של מה שנמצא בחלקים השבורים של ט' הספירות התחתונות של ה"מלכות". אבל הבעיה של האדם היא לא בזה שהוא יהיה מסוגל לקלוט את זה מכל מה שקיים.

אני צריך להכין את עצמי לכזה מצב, כדי להבין קודם כל, שכל המתרחש יורד מעולם אין סוף, וכל רגע ורגע זה מופיע לפניי בצורה הכי טובה שניתנה לי לתיקון. ובזה אני בכלל לא מתערב בכל הבעיות שקיימות בעולם, כל אלה שמתרחשות איתי, עם החברים, עם המשפחות, עִם עָם ישראל, עם כל העולם, לא חשוב עם מה.

אני חייב לקבל את זה כנתון ולחשוב רק על מה שאני צריך לעשות למעלה מכל זה. אני לא צריך להיכנס ולהתעמק בכל האירועים שמופיעים מולי, מפני שאחרת אני מיד מתנתק מהבורא. אני חייב קודם כל להתעלות למדרגה יותר גבוהה, להזדהות עם ההשגחה וההנהגה העליונה, לראות את המצב הזה כביכול מתוך ההשגחה וההנהגה המושלמת שלו, ולומר, שאני רואה את העולם בצורה מקולקלת כזאת מפני שאני בעצמי לא מתוקן.

אני צריך לתקן את עצמי כדי לראות עולם מושלם, במקום העולם הזה עם רציחות וכל האירועים הנוראיים, כל זה נעשה ונוצר בתוך ה"מלכות" שלי, בתוך הרצונות שלי, את כל זה אני קולט, כמו שנאמר: "כל הפוסל במומו פוסל".

אני חייב עכשיו, מתוך מה שאני רואה בעולם הזה, לתקן את עצמי בכזאת צורה, כדי לראות במקום זה את מלכות דאין סוף. אני חושב רק על התיקון שלי, להביא את עצמי למצב שבו אראה שהכול מושלם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, הקדמה, 19.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סוד המעבר לחיים נצחיים
איך להיכנס לעולם העליון, מבלי לזוז מהמקום 
לצרף את כל העולם לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest