בין "כתר" ל"מלכות"

שאלה: למה לכל אחת מתשע הספירות הראשונות יש שם משלה, כמו למשל: כתר, חכמה, בינה וכו׳?

תשובתי: כך מתגלה האור העליון. ״כתר״, זו תכונה של השפעה חלוטה. ״מלכות״, זו תכונה של קבלה חלוטה.
תכונת המלכות נוצרת מתכונת הכתר. מאחר ותכונת כתר רוצה להשפיע ולתת הכול, אז תכונות ההשפעה שלה עוברות מלמעלה למטה דרך כל מיני האצלות, עד שהן מולידות ״רצון לקבל״ ולכן מלכות רוצה לקבל את כל מה שכתר רוצה להשפיע ולתת. כל מה שכתר רוצה לתת, מתבטא, מתגלה ומיושם בשמונה הספירות, שבין כתר ומלכות.

הספירות ״חכמה״, ״בינה״, ״חסד״, ״גבורה״, ״תפארת״, ״נצח״, ״הוד״ ו״יסוד״ הן תכונות שמחברות את ה״כתר״ עם ה״מלכות״. מכיוון שהן מקבלות השפעה מתכונת כתר שיורדת דרך כל הספירות הללו, מתחילה תכונת המלכות להרגיש את הקיום שלה ואת הרצון של כתר להשפיע ולתת לה. כתוצאה מכך מתגלה במלכות מצב שנקרא "בושה". הרגשת השוני והפער בין המשפיע והמקבל גדולה עד כדי כך, שמלכות מפסיקה לקבל מכתר. מצב זה נקרא "צמצום".
זה מצב שמתגלה גם בעולמנו, בבני אדם המפותחים בצורה נורמלית.

מתוך שיעור וירטואלי, 5.03.2017

 

 

 

לינק מקוצר למאמר: http://laitman.co.il/rYb1f

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest