דף הבית / משפחה / בודדים נגד משפחות

בודדים נגד משפחות

קראתי מאמר שמדבר על כך, שבמדינות מערביות פעלה בעבר צורה של אחריות, שהביאה בחשבון את האפשרות שאחד אִפשר לאחר להשתמש בחלק של החופש שלו, וההוא בתמורה העניק את אותה האפשרות. עכשיו החופש הוא לא חובה, אלא שייך לקטגוריה של רשות.

אדם חופשי הוא מי שמגלה נכונות לשעבד גם את עצמו וגם את הסובבים במרדף אחר קבלת יותר טובות. שיתוף הפעולה הקודם התחלף בתחרותיות נוקשה. האגואיזם הפך לחופש, האלטרואיזם הפך לשעבוד. המתקדמים (הפרוגרסיביים) מכנים משפחה, שמבוססת על אלטרואיזם הדדי של חבריה, עבדות פטריארכלית.

ההבדלים בין תפקיד הגבר והאישה הפכו לפחות נוקשים. לתחרותיות אגרסיבית מובילים העדר מטרות משותפות, חוסר קירבה ותמיכה. אדם בודד מאושר כאשר הוא מרגיש שהוא חי נכון, לכן הוא מנהל בכל מקום מלחמה נגד המשפחה ויסודותיה.

אנשים בודדים הם תוצר של רווחת מדינה שקרסה, שנוצרה עקב מאבק תחרותי על הישרדות. ככל שיש יותר אנשים בודדים, כך המאבק הוא יותר נוקשה וחריף. הם הסיבה לפירוק החברה, כמו מבנה, שבו הטוב המשותף איבד את הערך, ובמקומו הגיעו אינטרסים אגואיסטיים של אנשים בודדים.

אגואיזם, זו תכונה האופיינית לחוסר בגרות וילדותיות. קל לתמרן אנשים חסרי בגרות. הגמישות והנכונות לפעולות שלהם, שמפותחת עקב חוסר מחויבויות במשפחה, זהו יתרון גדול.

אדם בודד במרחב הסגור שלו הוא לא כל כך מאושר כפי שזה נראה, אבל הוא לא מסוגל להכיר בזה. אם בדידות זו בחירה הכרתית, אז זה לא יכול להיחשב לסימן של אושר ורצון להיות חופשי, אלא זה מורה על קיומן של בעיות רגשיות. אנשים לא נוצרו להיות בודדים ולחיות בבדידות.

אני חושב שהרס של משפחות, זו תוצאה של האגו שגדל, כמו גם האלימות הגוברת של בני האדם והמדינות, וכל זה מביא אותנו לצורך לחשוב מחדש על המהות של ההתפתחות שלנו ולצורך למצוא פתרון. והפתרון הוא, בשימוש של כל אחד ושל החברה בעיקרון של איחוד מעל כל הפגמים וההפכים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest