דף הבית / חינוך, ילדים / א-לוהים הוא טוב או רע

א-לוהים הוא טוב או רע

שאלה מה –Facebook: הבורא הוא בורא, כדי ליצור ולעשות רע. אם צריך להשיג את הא-לוהים דרך צרות, מוות וייסורים, האם ה-אלוהים ישנו? האם לזה בני אדם משתחווים? האם הוא מקור של אהבה וטוב?

תשובתי: הבורא בשום אופן לא יוצר ולא עושה רע. בהתגלות שלו כלפינו בהדרגה, הוא מראה עד כמה אנחנו הפוכים אליו וזה נתפס על ידינו  ככאב, רע וייסורים. אבל אם אנחנו מתפתחים בצורה נכונה, תחת הנהגה, חינוך והשפעה נכונים, אז אנחנו תופסים את הגילויים ההדרגתיים שלו כהתעוררות להשגתו ולא כרע שמגיע ממנו.

בכך שהבורא מגלה את עצמו, הוא מגלה בנו את הרע של הטבע שלנו ההפוך לו, ובכך דוחף אותנו לתיקון הטבע שלנו ולהידמוּת אליו. כאשר הטבע שלנו הופך להיות דומה לבורא, אנחנו מגלים את הטוב המוחלט, את התענוג ואת המילוי.

שאלה: כלומר, הרע שכביכול נובע ממנו הוא למעשה הרע שבתוכי והבורא קבוע בהשפעתו?

תשובתי: הבורא קבוע בהשפעתו, אבל משפיע באופן הבא: הוא מתגלה לאדם, במיקרו במנות מזעריות. לאדם רע מזה, אבל עם זאת מתאפשר לו לדמות עצמו בהדרגה לבורא. וכאשר האדם מדמה את עצמו לבורא במידה הקטנה שבה הבורא התקרב אליו, אז הוא מגלה את הבורא כטוב היחיד שמשפיע עליו.

לאחר שהאדם עשה את העבודה הזו על עצמו, גילה במקצת את הבורא, התקרב אליו מעט, אז הבורא מגלה את עצמו יותר. ושוב האדם מרגיש הרגשה שלילית כתוצאה מהופכיות התכונות שלו לתכונות בורא, ושוב צריך לתקן את עצמו, כדי לגלות הידמוּת והשתוות בתכונות ולגלות את הבורא.

שאלה: מה הדבר הראשון שעל האדם לעשות, כשהוא מרגיש שמהבורא נובע כביכול רע?

תשובתי: עליו להשתתף בקבוצה שעובדת על השגת המטרה הזו, שם יסבירו לו הכול, יתמכו ויכוונו. העיקר זה למצוא קבוצה. עצות אינדיבידואליות לא יניבו דבר, מפני שהאדם נמצא תחת השפעה מסוימת של הבורא, ואת ההשפעה הזאת צריך לפתור בראש ובראשונה בקולקטיב.

שאלה: כלומר אתה סבור שזו פעולה של הבורא שדוחפת אותו להתקרב לאחרים?

תשובתי: בהכרח. כך כתוב ובאופן כזה על האדם לפעול, בין אם הוא רוצה ובין אם לאו. אדם יכול לא להבין זאת אבל רק באופן כזה אפשר ליישם זאת.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 10.8.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest