דף הבית / מהעיתונות / אשמנו, בגדנו, גזלנו… התאחדנו.

אשמנו, בגדנו, גזלנו… התאחדנו.

שלום לכם קוראים יקרים, אני שמח לשתף אתכם בטור נוסף שפרסמתי היום ב-Ynet על חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, ובעיקר על גורלינו.

אחת לשנתיים פוקדת אותנו מלחמה. כשזה קורה, אנחנו אלופי העולם בלהתחבר ולהיות ערבים זה לזה, אבל עם השתתקות הטיל האחרון אנחנו ממהרים לשלוף שוב את חיצי השנאה. כאלה אנחנו. אך האם נועדנו לחיות כך? האם באמת זה גורלנו?

בסופה של כל שנה מגיע לו בשקט חודש אלול. אנחנו עוטים על פנינו ארשת צדקנית (בכל זאת חודש של רחמים וסליחות), אי אפשר לתת לו לחלוף סתם ככה לידינו. אז אנחנו ממהרים להזדעק: אשמנו, חטאנו, בגדנו, פשענו. יפה. אבל במה?

גם מבט קל סביב ממש לא מבטיח גן של שושנים. החמאס ממשיך לחפור, האיראנים מסובבים את כולם על האצבע ומתחמשים, האירופים פוגשים לראשונה את החוויה המזרח תיכונית, והעולם מאבד את שיווי המשקל. יש שיאמרו כי "טוב" אף פעם לא ייצא ליהודים ממצב כזה, ואף ייתכן כי גלי אנטישמיות וארגונים אנטי ישראליים למיניהם נמצאים בדרכם אלינו ואל בני משפחותינו שבגולה.

מסע שורשים

כדי להבין את גורלנו צריך לחזור לאחור 4,000 שנה, לימי בבל העתיקה, אז גילה איש חכם, אברהם אבינו, שאם האגו של אנשים גדל עד השמים, הם מפסיקים להבין זה את זה ומתחילים להילחם ביניהם. מגדל בבל – זוכרים? על זה בדיוק מדובר.

אברהם פיתח שיטה לעבודה נכונה עם האגו האנושי, כך שיוכל לסייע לאנשים להתחבר חזק יותר זה לזה ולהתעלות מעל השנאה והקרבות. עם שרה אשתו הקים אברהם מערכת הפצה לשיטת החיבור שפיתח. בסופו של דבר התקבצו סביבו אלפי אנשים, ומהם התהווה ברבות הימים העם שלנו.

מאז ועד היום פועלת חוקיות ברורה ביחסים בינינו: ברגע שאנחנו פוגמים בחיבור בינינו, השנאה והזלזול מנצחים אותנו. אנחנו מתפוררים מבפנים ומיד קמים לכלותנו גם מבחוץ.

חשבון נפש?

השנה שעברנו בישראל צריכה לגרום לכולנו להבין, שאם לא נייצר תהליך משמעותי של חיבור בינינו, המדינה שלנו עלולה להתפרק. בחיי היומיום הפילוג, הקיטוב והפירוד בינינו הולכים ומחריפים. בכל אחד מאיתנו אגו גדול, ואיש איננו מסוגל לוותר עליו כדי להתחבר, לכן אין ספק שאנחנו זקוקים לעזרה. דרושה לנו שיטה שתלמד אותנו לתעל את השימוש באגו, שתסביר לנו מהו חיבור נכון, ואיך מתחברים.

בדיוק בזה עוסקת חכמת הקבלה שייסד אברהם אבינו, והיא נחוצה לנו היום יותר מתמיד. אנחנו זקוקים לאותו כוח מאחד שחיבר בינינו בעבר. רק אם נשתמש בו, נשרוד ואף נהיה בלתי מנוצחים.

שנה טובה!

One comment

  1. מסקרן!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest