אם כבר נולדת

שאלה: ביבשת אסיה נצפה מחסור בנשים, מפני שלפי המסורת באסיה והמזרח ההורים מאוד רצו בנים. כעת, כאשר קיימת אפשרות לבצע בדיקות אולטרה-סאונד, החלו לבצע הפלות מלאכותיות. כיצד אתה מתייחס להתערבות כזו בטבע?

תשובתי: האנושות מתפתחת. במידת ההתפתחות שלה היא סובלת יותר ויותר מאחר ואנחנו מפתחים את היכולות האגואיסטיות שלנו בכל תחומי החיים. לכן, ככל שיש לנו יותר ידע ויכולות, בהתאם אנחנו חווים יותר ייסורים.

לאן כל זה מוביל? להכרת הרע, זה הדבר העיקרי. אנחנו רואים מתוך ניסיון אישי, שכל הידע והיכולות לשנות את העולם סביבנו, לשעבדו לעצמנו, גורמים רק נזק ופועלים לרעתנו. אנחנו מתערבים לא רק בטבע הסובב, אלא גם בטבע העצמי שלנו. מה השיג האדם בכך שפלש לטבע שלו? נניח, שנחייה במקום חמישים שנה, מאה שנה. מי יהיה מאושר יותר מזה?

אני מסתכל היום על הנכדים שלי ולא חווה אושר מיוחד ממה שאני רואה בהתפתחות שלהם, מהצורה שניתנה להם על ידי החברה המודרנית. וכך אני אראה עוד על הנינים שלי והלאה.

ובמה אני אעסוק בחצי השני של חיי? אקבל קצבה, אשב מול "הקופסה", אביט בה באטימות ואנמנם? איזו תועלת תצמח לאדם מחיים ארוכים? שום תועלת. גם האדם כבר לא היה רוצה בקיום הזה, אבל הוא לא יוכל להיפרד ממנו כי האגו אינו מאפשר.

לכן אנחנו רואים, שמכל הכוונות שלנו, אפילו הטובות ביותר נולדים ריקנות, חוסר ערך ודיכאון, שחובקים את כל העולם. נותר לנו רק לצרוך סמים ותרופות נגד דיכאון. ולפנינו ריקנות גדולה יותר, כאשר לא יהיה שום צורך באדם.

נניח, ייוולדו עוד חצי מיליארד בני אדם בהודו, חצי מיליארד בסין, ומה הלאה?

תחילה עלינו לשאול את עצמנו, האם אנחנו יוצרים תנאים נורמליים, כדי שהדור הבא יוכל להתקיים, האם אנחנו מכינים עבורם חברה טובה? אני זוכר, שבהיותי ילד בן שמונה, הזדעזעתי כאשר שמעתי כיצד בני גילי, שהיו רעבים באותם זמנים קשים היו שואלים: "אמא, בשביל מה ילדת אותנו?" זה היה בבלורוסיה, בכפר. עד היום אני זוכר את המילים שלהם.

הערה: לא הייתה להם תקווה לעתיד…

תשובתי: שום תקווה לעתיד, כאשר ריק בבטן ואתה רק חושב במה למלא אותה.

הערה: וכיום הריקנות היא אחרת: יש במה למלא את הבטן…

תשובתי: זה מצב גרוע עוד יותר, מפני שהאדם נשאר בחוסר מעש, ללא תעסוקה, לאף אחד אין צורך בו. כמו שאומרים, ישבו חכמים לפני יותר מאלפיים שנה וחשבו מי מאושר יותר: זה שנולד או זה שלא נולד? וקבעו, שזה שלא נולד מאושר יותר!

אבל אם כבר נולדת, נולדת כדי לבצע את הייעוד שלך, להשיג את גילוי הבורא בעולמנו ולעלות גבוה יותר מהעולם הזה במהלך החיים האלה. אז באמת תממש את עצמך ואילו אחרת, אתה חי כבהמה. אין כל משמעות לקיומך.

לכן אני מייעץ לכולם לעלות גבוה יותר מדרגת הבהמה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 31.8.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest