דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אלף נכנסים לחדר וכולם יוצאים אל האור

אלף נכנסים לחדר וכולם יוצאים אל האור

מתוך הכנס הווירטואלי במוסקבה, שיעור מס' 1

שאלה: נאמר, אלף נכנסים לחדר ורק אחדים זוכים לגילוי הבורא. לכן משתלט עליי הפחד, האם יש לי פוטנציאל לגילוי ה"רשימות"?

מצד אחד, אני מבין שהעבודה הרוחנית זו הנאה גדולה, ובאותו הזמן אני לא יכול להיפטר מהפחד. איך צריך לעבוד עם זה?

תשובתי: אנחנו יודעים שמאות מיליוני בני אדם רוצים להיות עשירים, מפורסמים, שולטים. כמה מהם משיגים את המטרה?

והמטרה הרוחנית היא הכרחית לכולם. הביטוי, שאלף נכנסים לחדר ורק אחד משיג את המטרה, שייך למקובלים מהדורות הקודמים. באותם הזמנים לא נדרש שכולם ישיגו את העולמות הרוחניים, ואותם היחידים שזכו לזה פעלו לפי חוקים מאוד מורכבים. הם היו צריכים לקיים תנאים די נוקשים וקשים כדי להיכנס לעולם העליון.

בימינו כל עקרת בית, כל בחור פשוט מאמריקה הדרומית, מסיביר, מישראל, מארה"ב ומאזורים אחרים יכול להשיג את זה ללא כל הכנה, פשוט ניצת אצלם הרצון וזה הכול. אנחנו נכנסנו לכזה מצב, כאשר כולם ללא יוצא מהכלל צריכים להתקדם למטרה.

אנחנו אפילו פונים לאלה שאין להם את הרצון הזה, כדי לעורר אותו בהם ולמנוע התקדמות קדימה תחת השפעה של ייסורים, מפני שהעולם כבר נמצא במצב מאיים, אנחנו רואים לאן הכול מתקדם. לכן התנאי שבו "אלף נכנסים ואחד יוצא" אינו אקטואלי עבורנו. היום כולם צריכים לצאת לעולם הרוחני, אפילו אלה שעדיין לא נכנסו, שלא נדבר על כאלה שהם כמונו.

בימינו התנאי הזה אינו עובד, תשכח אותו. המקובלים פשוט מזכירים לנו אותו כדי לדרבן אותנו מעט, כי בכל זאת צריך להתייחס לזה מאוד ברצינות. זה בכוחנו.

המקובלים כביכול אומרים לנו, תפעלו באותן המסגרות שבהן אתם יכולים, ואז תצליחו. זה אומר, שאת כל זמנכם הפנוי אתם צריכים להקדיש לעבודה פנימית. לכל הפחות צריך להשתדל כל הזמן לכוון לזה את הכוונה שלנו.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הווירטואלי במוסקבה, 13.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התור לעלות לדרגת ה"מְדָבּר"
שלמות אינה מכירה סטיות
אלפבית רוחני לעקרות בית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest