דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להתייחס להיסטוריה ולמסורת

איך להתייחס להיסטוריה ולמסורת

שאלה: איך עלינו להתייחס לאותם אירועים שכבר התרחשו? איך להעריך אותם בצורה נכונה?

תשובתי: בשום צורה! לא להביט לאחור על העבר, לא לחשוב עליו ולא לברר אותו. יש רק את ההווה, והוא תלוי בי. מבחינתו של האדם הכי חשוב לברר ולגלות כיצד הוא יכול לכוון את עצמו לתפיסת עולם נכונה.

שאלה: האם לימוד של היסטוריה, מסורת, תרבות עוזר לנו להתפתח?

תשובתי: עלינו להתעלות גם מעל למסורות וגם מעל לתרבות. עלינו לתקשר עם אנשים באופן נורמלי וללמדם רק דבר אחד: "ואהבת לרעך כמוך". כל השאר הומצא על ידי האגו שלנו, כדי לתת תוקף לעצמנו.

שאלה: אין צורך אפילו ללמוד את ההיסטוריה של חכמת הקבלה?

תשובתי: בלימוד חכמת הקבלה, האדם יגלה ויידע גם את ההיסטוריה שלה, מפני שהוא עושה הכרות עם התפתחות הכלים (הרצון) והתפתחות האור שמשפיע על הרצון. זוהי כל ההיסטוריה. ניתן לנו מרחב מסוים והמרחב הזה נקרא "רצון לקבל", עליו משפיע האור, רצון להשפיע.

הרצון לקבל, שעובר שלבי התפתחות, הופך בהדרגה להיות דומה לאור ובמידה הזאת האור ממלא אותו. מילוי הדרגתי של הרצון לקבל על ידי האור, זוהי ההיסטוריה. אין שום דבר אחר.

הערה: מאחר ואנחנו לומדים היסטוריה באוניברסיטה, אז אני נוטה לא להסכים איתך. אבל מצד שני, אנחנו רואים שאין דוגמה שבה אדם שלומד היסטוריה, ייקח משהו בחשבון ויעשה זאת בצורה נכונה.

תשובתי: את ההיסטוריה כותבים אגואיסטים, כל אחד מנקודת מבט אישית שמועילה לו: או להעלות את עצמו, או את העם שלו, או להבליט משהו.

אם היית שואל אותי, בשביל מה אני צריך לדעת היסטוריה, אז הייתי עונה לך שרק כדי שאוכל לדבר עם אנשים, מפני שאני מפיץ את חכמת הקבלה, אבל באופן כללי, אין לי צורך בזה בכלל.

אני מדבר כאדם שקיבל השכלה רחבה, שלמד הרבה. אין צורך בשום דבר. ככל שאדם יודע פחות, כך הוא ישֵן טוב יותר. הוא לא ממלא את הראש בדברים מיותרים ולא מועילים. עליך לדעת רק דבר אחד: כיצד לפעול בשיתוף פעולה הדדי עם האור העליון, הכוח היחיד בטבע שבעזרתו אתה יכול לעשות הכול. לשם כך אין צורך ללמוד מכאניקה, חשמל, מחשבים, שום דבר.

הערה: אבל אם לא הייתי יודע דבר, לא היית יכול להסביר לי שום דבר.

תשובתי: זה עניין אחר. כמובן, אני בעד ללמוד, אבל לא באופן אישי למען עצמי ולא לצורך החיים שלי.

שאלה: האם הכול תלוי בכוונה שלומדים?

תשובתי: בוודאי. עם הכוונה לתקן את העולם דרך תיקון עצמי.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.07.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest