דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אותיות הן תכונות

אותיות הן תכונות

laitman_2010-02-02_2071-70.jpg

הבורא ברא חומר שהוא הרצון שלנו ליהנות. הרצון הזה נמצא תחת השפעת האור ומקבל כל מיני תכונות, הדומות לאור, התכונות האלה נקראות "אותיות".

החומר, שהוא למעשה הרצון לקבל תענוג, מקבל בעזרת האור תכונות המנוגדות לו, במקום תכונות הקבלה, הוא מקבל תכונות של השפעה ואהבה. מאחר והתכונות הללו נבדלות מן הרצון, אנו מכנים אותן "צורות" כי הן בולטות החוצה מהחומר וניתן לזהותן. את החומר בלבד אינני יכול לזהות אך מאחר והחומר לובש תכונה אחרת בדמות צורה, אני יכול לזהות אותו בדיוק כפי שאזהה צורה של משולש או ריבוע בתוך חומר כלשהו.

מה בעצם קורה? – האור משפיע על הרצון ליהנות, יוצר בו כל מיני "שקעים ובליטות", ובזה מאפשר לו להבליט את עצמו בתכונות השפעה, (שמלכתחילה אינה נמצאת בתוך הרצון). שנבנית מעל לרצון, ומתחילה לבלוט מתוכו.

מה הכוונה "בצורה"? – הכוונה היא לחומר שהפך להיות דומה לאור, לכן הוא נקרא הצורה של החומר. ישנן סך הכול 27 צורות כאלה: 22 – אלו האותיות מ-"א" עד "ת", ועוד 5 אותיות סופיות – מנצפ"ך. מדוע? – מאחר ומז"ת דבינה, החלק של הבינה המשפיע עלינו, יוצאות 22 צורות של השפעה: 9 – מהבינה, 9 – מז"א  ו-4 ממלכות. ועוד 5 אותיות סופיות, של הצורות המגבילות. לכן יש לנו 27  צורות שהחומר שלנו מקבל תחת השפעת האור.

בעזרת 27 הצורות הללו נוכל להסביר את מה שהבורא עושה עימנו, מה הוא רוצה מאיתנו, ובאיזה אופן אנחנו יכולים להידמות אליו. עד שהחומר אינו מקבל צורה באמצעות האור, הוא נשאר רק הר של רצון.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 13.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
לחיות כל אות ממכתבך
אותיות הן רצונות
אלפי השמות של תכונת ההשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest