דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / אדם וספרו "רזיאל המלאך"

אדם וספרו "רזיאל המלאך"

שאלה: מדענים סבורים שבימי אדם עדיין לא נוצר הכתב, האם ישנה הוכחה שהספר "רזיאל המלאך" נכתב על ידו?

תשובתי: הספר "רזיאל המלאך" נכתב על ידי אדם בצורת טבלאות והועבר מדור לדור. במהלך השנים התגלה שכתב החרטומים המצרי נוצר מה"אלף-בית עִברי" עתיק שהיה קיים עוד בימי אדם.

הספר מוצע היום למכירה ובעמודו הראשון מצוין שנכתב על פי המסורת ע"י אדם הראשון, כלומר האדם הראשון שהשיג את הבורא ולא האדם הראשון על פני האדמה.

הערה: להבנתי זו גישה רק של מקובלים, מפני שאתאיסטים או אנשים דתיים סבורים שהעולם התחיל מאדם, או אתאיסטים שאינם מאמינים בדבר.

תגובתי: האמונה בבורא הופיעה לפני כ 2000 שנה ואילו האתאיסטים הופיעו לפני זמן לא רב. צריך להבין מהיכן הכול נובע ולהסתכל על ההיסטוריה כפי שהיא קיימת ופועלת במשך דורות.

ספרים שנכתבו במאה ה – 11 על ידי מקובלים באירופה, כמו רמב"ם או רש"י, מתעדים בצורה מוסמכת את  מחבריהם.

התלמוד שנכתב במאה הרביעית לספירה מספר על מחבריו וכתוב בשפה מובנת שבה אנו קוראים ומדברים היום. התורה הופיעה 1500 שנים לפני התלמוד, בבבל העתיקה נכתב "ספר היצירה" של אברהם ובשנת 1600 לפני הספירה נכתב "הביאור הגדול". המידע הזה מתועד באופן נרחב ומוסמך ומועבר מדור לדור.

הערה: בעולם קיימים שני סוגי בני אדם, אלה שאינם מאמינים בדבר, ואלה שמאמינים שאדם הראשון הוא האדם הראשון אותו ברא הבורא. אבל את הטענה ש"אדם" הוא האדם הראשון שהשיג רוחניות טוענים רק המקובלים.

תגובתי: "חכמת הקבלה" סופרת את זמן בריאת האדם באופן אחר מהמקובל בעולם. בריאת האדם זו הופעת הרגשת הבורא בתוכנו ורק כשמשיגים את המדרגה הבאה הגבוהה יותר של קיומנו, אנו יכולים להיקרא אדם ולפני כן אנו קיימים בדרגת החי.

בני אדם חיו בעולם עשרות אלפי שנים לפני הולדת "אדם" שגם לו היו הורים וקרובי משפחה, אך הוא הראשון שהשיג את הכוחות הנסתרים של הטבע, ומאחר שגילה את שורשו הוא נקרא "אדם" הדומה לבורא, מפני שהשגת הבורא מתאפשרת במידת ההידמות אליו.

שאלה: מה מתאר ספרו של אדם "רזיאל המלאך"?

תשובתי: צריך ללמוד את "חכמת הקבלה" בכדי להבין מה כתוב בספר. זהו ספר לא פשוט ושפתו מורכבת להבנה, למרות שאנו מדברים בה היום, היא לא השתנתה מפני שביסודה רק שורשים רוחניים, ומאחר שהכוחות הרוחניים שמנהלים את עולמנו אינם משתנים, השפה וחוקי הדקדוק קבועים במשך אלפי השנים.

מתוך שיעור וירטואלי, 23.07.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest